خاوازی  رئیس ستاد کشاورزی معاونت علمی شد+ سوابق

خاوازی، وزیر سابق جهاد کشاورزی سکاندار ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مامور تدوین سند جامع با رویکرد توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و توسعه بازار اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه غذا و کشاورزی و کاهش وابستگی در این حوزه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس آمارهای منتشر شده در ایران واردات محصولات غذایی حجم بالایی را به خود اختصاص داده است؛ از این رو مدیران و فعالان این عرصه در تلاش هستند تا نیازهای این حوزه را با استفاده از ظرفیت‌های دانشی و تخصصی موجود کشور مرتفع کنند.

سردار فیض‌اللهی فرمانده تیپ ویژه صابرین شد + سوابق

در این راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اقدام به ایجاد ستاد جدید «توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی» با هدف حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیانی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی و تحقق برنامه‌های آتی دولت کرد. این ستاد به شکل تخصصی قرار است زیست‌بوم نوآوری، فناوری و توسعه بازار اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه غذا و کشاورزی را در کشور توسعه دهد.

با حکم روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، کاظم خاوازی وزیر سابق کشاورزی دبیر این ستاد نوپا، اما پرچالش شد.

کاظم خاوازی متولد سال ۱۳۴۷ در بیرجند و محقق و پژوهشگر علوم خاک ایرانی و وزیر سابق جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم بوده است. وی از دانشگاه تربیت مدرس دکترای کشاورزی با گرایش خاک‌شناسی دارد و عضو مدعو فرهنگستان علوم ایران است.

انتشار بیش از ۱۵۰ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی و تدریس در دانشگاه‌های کشور از دیگر دستاوردهای تحقیقاتی وی به شمار می‌رود.

خاوازی یکی از پژوهشگران برگزیده چهارمین جشنواره پژوهشگران برگزیده کشور و پژوهشگر نمونه وزارت جهاد کشاورزی بوده و در کنار آن سوابق اجرایی همچون وزیر جهاد کشاورزی، معاونت وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، معاونت ترویج سازمان و سرپرستی مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، معاونت آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و ریاست مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور را بر عهده داشته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری نیز در حکم ایشان تاکید بر «تدوین سند جامع با رویکرد توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و توسعه بازار اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه غذا و کشاورزی و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای آن» و «ایجاد ظرفیت و برنامه‌ریزی برای ارتقای سهم اقتصاد دانش‌بنیان حوزه غذا و کشاورزی با رویکرد ارتقای امنیت غذایی و کاهش وابستگی در تامین مواد، اقلام و خوراک به خارج از کشور» داشته و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور برای توسعه این صنعت را ضروری دانسته است.

انتهای پیام

کد خبر: 1178766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =