اجرای طرح مهر دخت در خوابگاه‌های دانشجویان علوم پزشکی

معاون اداره کل امور دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح «مهر دخت» در خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی از حضور کارشناسان فرهنگی و اجتماعی در خوابگاه ها خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست مسئولان امور دانشجویی و مرکز مشاوره سلامت روان وزارت بهداشت با سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مدیران امور دانشجویی و فرهنگی، سرپرست و مسئولان خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

توضیحات دانشگاه تهران درباره بروز علائم ناراحتی تنفسی در خوابگاه

 عباس شیراوژن معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت طی تماس تلفنی با شرکت کنندگان این نشست، گفت: خوابگاه های دانشجویی بخش عمده ای از خاطرات را در زندگی دانشجویان ما تشکیل می دهد و نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: ما در تعامل با معاونت های مختلف می توانیم نقش بسیار مؤثر و پررنگی در ارتقای زیست خوابگاهی دانشجویان داشته باشیم و اجرای طرح «مهر دخت» فرصت خوبی است که زمان فراغت دانشجویان با حضور کارشناسان مجرب، برنامه ریزی، و دانشجویان دغدغه های خود را مطرح، و تجربیات خوب را منتقل کنند.

شیراوژن ابراز امیدواری کرد: با همکاری همدیگر این تجربه را به یک تجربه موفق تبدیل خواهیم کرد و نیازهای دانشجویان را از طرق مختلف با مهارت افزایی، مهارت آموزی و برگزاری کارگاه های آموزشی، برطرف و یک نسخه خوب برای فضاهای دانشجویی دانشگاه ها فراهم می آوریم.

در ادامه جعفر سلیمانی معاون اداره کل امور دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا به دانشجویان خوابگاهی علی الخصوص دانشجویان دختر، توجه بیشتری داشته باشیم و روی مسایل مربوط به توانمندی مسئولان خوابگاه های دانشجویی، تاکید و آسیب ها را کم کنیم و با تلاش، بتوانیم مشکلات دانشجویان را که به دلایل مختلف، در معرض خطرهای مختلف هستند، به حداقل برسانیم.

وی در تشریح طرح مهر دخت، اظهار داشت: قرار است در طرح «مهر دخت»، کارشناسان فرهنگی و اجتماعی که از بهترین اساتید انتخاب شده اند، در خوابگاه های دانشجویی حضور داشته باشند و روی مهارتهای زندگی دانشجویان متمرکز شوند. چرا که در سال های گذشته تأکید بیشتر روی مسائل رفاهی دانشجویان بود، درصورتی که نباید از مسائل روانی و فرهنگی دانشجویان غافل بود.

سلیمانی افزود: تجربیات موفقی از برنامه های گذشته وزارت بهداشت اعم از برگزاری گلگشت های درون شهری وجود دارد که بهترین خروجی ها را داشته و ان شاالله که این برنامه ها تدوام خواهد داشت و اوقات فراغت دانشجویان به شکل های مؤثری پر خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما دستاوردهای خوبی در بخش های علمی و فرهنگی و اجتماعی کشور داریم که باید به دانشجویان شناسانده و امید ایجاد کنیم. فضای گفت وگو و مشاوره را باز کنیم و راجع به مسائل مختلف صحبت کرده و پاسخ گو باشیم.

این مقام مسئول یادآور شد: حضور مسئولان دانشگاه به صورت مستمر در خوابگاه های دانشجویی بسیار مؤثر است و می توان از نزدیک مسائل را رصد و بررسی کرد و فضای تکریم برای دانشجویان فراهم کرد. با برگزاری فضاهای گفت وگو و کرسی های آزاد اندیشی، مشارکت بخشی به عنوان بازوی اجرایی برای دانشجویان اتفاق بیافتد.

در ادامه نشست دکتر بابک فرزین نیا سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اظهار داشت: «مهر دخت» طرح خوبی خواهد بود. یک سری تمهیدات لازم انجام و ان شا الله استقبال، پیگیری و پایش هم خواهیم داشت تا نقاط ضعف، برطرف و نقاط قوت، تقویت شود.

وی گفت: با همیاری اداره خوابگاه ها و مرکز مشاوره دانشجویی، این ارتباط مستقیم برقرار شود و نقش این دو واحد در کنار کارشناسان پررنگ تر باشد و این جلسات ماهانه برگزار شود تا بارش افکار جهت بهبود عملکرد انجام شود.

در ادامه این نشست، مدیران و کارشناسان فرهنگی و مشاورین طرح «مهر دخت» به تشریح ابعاد مختلف اجرای این طرح پرداختند و یکی از مهم ترین ارکان موفقیت طرح را همکاری و مشارکت مسئولان خوابگاه ها دانستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =