اقدامات وزارت صمت برای کاهش قیمت خودرو

فاطمی امین گفت: برای کاهش قیمت خودرو در بازار نسبت به قیمت کارخانه سه اقدام از جمله افزایش عرضه،واردات خودرو و کاهش تقاضای کاذب در بازار را در دستور کار خود قرار داده ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید رضا فاطمی امین گفت: مهندسان جوان ما ناتوان از مدیریت صنعت خودرو نیستند، بلکه با قوانین و قواعدی اجازه تحول به آن‌ها نمی‌دهیم. با کشورهای مختلف که ارتباط داشته ایم متوجه شدیم که ملت ایران استعداد بسیار برتری دارند و کمتر کشوری مانند ایران در این تنوع اقتصادی کار کرده و استعداد داشته باشد. در حال حاضر حکمرانی ما اشکال دارد که اجازه رشد استعداد به آن‌ها نمی‌دهد.

برنامه‌ریزی وزارت صمت برای تولید ۱.۷ میلیون خودرو

به گفته وزیر صمت، زمانی که یک خودرو ساخته شود و سه ماه بعد تحویل داده شود بالا بودن قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از قیمت کارخانه معقول است، اما بیشتر از آن قیمت منطقی و کاذب است. زمانی که خودور ساخته و سه ماه بعد تحویل داده شوند

او در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی باید رخ دهد که قیمت بازار و قیمت کارخانه به هم نزدیک شوند، گفت: افزایش تولید و عرضه خودرو یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که زمینه ساز کاهش قیمت خودرو در بازار می‌شود و ما در سال ۱۴۰۱ تولید خودرو را ۳۹ درصد افزایش داده ایم و علاوه بر آن با تکمیل خودروهای ناقص تعداد خودروها را به یک هزار خودرو رسانده ایم.

 وزیر صمت ادامه داد: طی ۴ سال گذشته تولید خودرو را به زیر یک میلیون رسانده ایم و خودروهای کف پارکینگ را کاهش داده ایم و با زنجیره تامین خودرو و مدیریت آن توانسته ایم در سال گذشته در حوزه رشد خودرو به ۳۹ درصد برسیم.

او گفت: این در شرایطی بود که ما اجازه تولید خودروی ناقص و بدون برخی از قطعات را نداشتیم و در صورت اجازه این تولید ما شاهد افزایش میزان تولید بودیم.

فاطمی امین افزود: تقاضای کاذب بخش عمومی در این حوزه باید از طریق مالیات برعایدی سرمایه کاهش یابد و با اصلاح رفتارهای مالیاتی می‌توانیم در این حوزه موفق باشیم.

وزیر صمت گفت: با افزایش عرضه و تولید و واردات خودرو و همچنین با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه و شفاف بخشی در بازار می‌توانیم در این حوزه موفق و قیمت خودرو در بازار را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =