ضرورت حفظ فرهنگ قدردانی از کارگر و حراست از آن

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کنار فرهنگ ایرانی مبنی بر قدردانی و عزیز داشتن کار و کارگر، فرهنگ اصیل و ریشه‌داری است که باید در حفظ و حراست از آن تلاش فراوان شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پیامی فرا رسیدن روز کارگر را به عموم کارگران سخت‌کوش و عزیز و همچنین خانواده ایشان تبریک گفت.

محجوب: روز کارگر تعطیل رسمی برای کارگران است

متن پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«ارزش کارگر ارزش حیات جامعه است، ارزش زندگی مردم است»
(مقام معظم رهبری مدظله العالی 1402/02/09)
 

بزرگداشت مقام والای کارگر به‌عنوان رکن اصلی جامعه در ایجاد تحرک و رونق اقتصادی در نظام مقدس جمهوری اسلامی روز ارزشمندی است، روز  تقدیر از آنانی است که مایه حرکت، خلاقیت، توانمندی، رشد و اعتلای همه جانبه جامعه بوده و در اصل موتور محرک اقتصاد کشور هستند.

بدون تردید وجود ذی‌قیمت کارگران پرتلاش، زحمتکش، مومن، انقلابی و پیرو ارزش‌های والای دینی وانسانی شایسته تقدیر و سپاسگزاری است.

فرهنگ غنی کار در اسلام که همواره مورد تاکید پیامبر رحمت صلوات الله علیه و ائمه اطهار علیها سلام بوده و از جمله آموزه‌های مهم دینی در عرصه قوام و دوام خانواده معرفی شده است، در کنار فرهنگ ایرانی مبنی بر قدردانی و عزیز داشتن کار و کارگر، فرهنگ اصیل و ریشه‌داری است که باید در حفظ و حراست از آن تلاش فراوان شود.

امروز اگر ایران اسلامی در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی نظامی دارای موفقیت‌های چشمگیر جهانی است، بدون تردید رمز آن در وجود بی‌بدیل کارگران سربلند و توانای ایران اسلامی نهفته است که البته نه فقط بزرگان و مسئولان کشور بلکه یک ملت باید قدر دان مجاهدت‌های آنان باشند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز  یازدهم اردیبشهت «روز جهانی کارگر» را به عموم کارگران سخت‌کوش و عزیز و همچنین خانواده محترم ایشان تبریک عرض نموده و برای این گوهرهای درخشان عرصه کار و مجاهدت، از خداوند منان، سلامتی و تندرستی همراه با موفقیت‌های روز افزون و پیروزی در همه عرصه‌های زندگی، مسئلت می‌نماید.


عبدالحسین خسروپناه
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

انتهای پیام/

کد خبر: 1179619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =