حباب ۳۰ درصدی قیمت سکه / معاملات شمش طلا برای مردم هنوز جا نیفتاده است

کارشناس اقتصادی گفت: در بازار تهران تجربه نشان داده است که شمش و طلای آب شده حباب کمتری نسبت به سکه و طلا دارند و قیمت آن عموما به قیمت واقعی نزدیک تر است.

میثم رادپور کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره وضعیت فعلی بازار سکه و طلا اظهار کرد: قیمت سکه این روزها حباب عجیب و غریبی دارد، به‌طوری که هر چه که مقدار آن کمتر می‌شود حباب آن افزایش می‌یابد؛ به عنوان مثال حباب سکه تمام از حباب ربع سکه کمتر است.

بی‌تعهدی دولت در بازار ارز/ انتشار اوراق سکه بانک مرکزی دردی را دوا نمی‌کند

وی افزود: تجربه نشان داده که شمش و طلای آب شده حباب کمتری نسبت به سکه و طلا دارند و قیمت آن عموما به قیمت واقعی نزدیک‌تر است. قیمت طلا فقط به دلار وابسته نیست، بلکه قیمت انس جهانی نیز در آن تاثیرگذار است. به طور مثال، اگر قیمت انس جهانی ۱۰ درصد افزایش یابد قیمت طلای جهانی نیز در ازای آن افزایش می‌یابد. انس جهانی طلا در آینده ممکن است افزایش پیدا کند و ممکن است این اتفاق رخ ندهد.  

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بازار طلا و سکه دو مقوله جدا از هم هستند و با یک دیگر تفاوت زیادی دارند، گفت:  قیمت سکه به دلیل کمبود و اقبال عمومی افزایش می‌یابد و متاسفانه جامعه با سرمایه‌گذاری شمش طلا غریبه است و مردم بیشتر به خرید طلا برای سرمایه‌گذاری عادت دارند و البته باید به این نکته هم اشاره کرد که شرکت شمش‌سازی در ایران وجود ندارد و معاملات شمش در کشور جا نیافتاده است.

رادپور با بیان اینکه حبابی سکه دارد در شمش وجود ندارد، تصریح کرد: خرید شمش و طلای آب‌شده بهترین روش برای سرمایه‌گذاری است. در حال حاضر ۳۰ درصد قیمت سکه تمام، حباب است و پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه خیلی بیشتر از این‌ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =