توضیح وزیر علوم درباره آیین‌نامه کسری خدمت سربازی

وزیر علوم از اجرا شدن آیین‌نامه کسری خدمت سربازی برای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های نیازمحور خبر داد و گفت: این کسری از چند ماه تا کل دوره خدمت را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ از کسری خدمت سربازی برای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های نیازمحور خبر داد. در این خبر آمده است که در جلسه با ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد برای پایان نامه و رساله هایی که در راستای رفع نیازها نوشته می شوند، کسری خدمت در نظر گرفته شود.

خلف وعده وزیر علوم برای کسری خدمت سربازی/ ۱۲۳ کشور اصلاً سربازی اجباری ندارند

با وجود اعلام این خبر از سوی وزیر علوم؛ کارشناسان از محقق نشدن این وعده گلایه کرده و گفتند: ماه‌ها از این خبر می‌گذرد؛ اما هیچ آیین‌نامه‌ای برای تحقق آن نوشته نشده است. تجربه نشان داده است رهبری در موارد مشابه سریعا موافقت کرده است. پس این که ماه‌ها گذشته و هیچ اتفاقی نیفتاده نشان از کم‌کاری وزارت علوم دارد.

ایسکانیوز این اعتراض را با وزیر علوم مطرح کرد. در ادامه پاسخ زلفی گل آمده است:

محمد علی زلفی گل در گفت‌وگو با ایسکانیوز، با بیان این که آیین‌نامه کسری خدمت سربازی از سوی بنیاد ملی نخبگان در حال اجراست، اظهار کرد: دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تقاضای خود را ارائه می‌دهند.

وزیر علوم با اشاره به این که تقاضاها در دانشگاه مالک اشتر یا صنایع دفاع بررسی می‌شود، افزود: پس از تایید تقاضا، بر اساس پروژه‌ای که به عهده گرفته‌اند، می‌توانند تخفیف خدمت سربازی بگیرند.

وی درباره بازه زمانی تخفیف خدمت سربازی گفت: تخفیف سربازی از کل سربازی تا چند ماه می‌تواند متغیر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =