وزارت علوم در حال بررسی تاسیس دانشگاه‌های ایران در عراق است

مدیر کل اداره امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: وزارت علوم در حال بررسی تاسیس شعب دانشگاه و پردیس ‌های کشورمان در عراق است.

جعفر رازقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه همواره ۲ کشوری که با یکدیگر تبادلات دانشجو و علمی دارند، انتظارات و نگرانی‌هایی دارند، اظهار کرد: مسئولان وزارتخانه علوم این کشورها تلاش می‌کنند که با تبیین موضوعات و فراهم کردن امکانات رفاهی مشکلات دانشجویان بین‌الملل را به حداقل برسانند و از سوی دیگر، کشور مقابل نیز ترس دارد که برای شهروندانش مشکل ایجاد نشود.

۱۰ دانشگاه موفق جذب دانشجوی بین الملل معرفی شدند

وی درباره مشکلات دانشجویان بین‌الملل به ویژه دانشجویان عراقی بیان کرد: مشکلات دانشجویان عراقی که در ایران مشغول به تحصیل هستند شامل مشکلات درباره کنکور، خوابگاه‌ها، اشتغال، پذیرش دانشگاه‌های مقصد که مد نظر این دانشجویان هستند و مشکلات اقامت از مهم‌ترین موضوعات مرتبط با این دانشجویان است.

مدیر کل اداره امور دانشجویان غیرایرانی این سازمان  با اشاره به سفر هیئتی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کشور عراق تصریح کرد: وزارت علوم در حال بررسی تاسیس شعب دانشگاه و پردیس ‌های کشورمان در عراق است. بنابراین در گام ابتدایی تعدیل یا حل مشکلات جزو اولویت‌ها است.

رازقی عنوان کرد: البته در یک سال و نیم گذشته دانشجویان عراقی رتبه نخست و دانشجویان افغانستانی رتبه دوم را در جدول بیشترین تعداد نفرات دانشجویان بین‌الملل در اختیار دارند. بنابراین طبیعی است مشکلات آنان نیز بیشتر باشد. بنده نیز همانند هاشم دادش پور رئیس سازمان امور دانشجویان که بیان کرد حل مشکلات دانشجویان بین‌الملل اولویت اصلی فعالیت این سازمان است، بر این امر تاکید دارم.

به گزارش ایسکانیوز، چند روز پیش بود که خبری از اعزام هیئتی از  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای حل مشکلات دانشجویان عراقی، به این کشور  در رسانه‌ها منتشر شد. البته وزیر علوم کشور عراق در سفری که به ایران داشت و دیداری که با محمد علی زلفی گل وزیر علوم داشت، قرار شد که کمیته مشترکی برای حل مشکلات دانشجویان تشکیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =