اعلام تسهیلات حمایتی ازدواج دانشجویی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به تشریح حمایت‌های ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به درصد پایداری ازدواج‌های دانشجویی اظهار کرد: ازدواج دانشجویی یکی از اتفاقات خوبی است که در فضای دانشگاه‎ رخ داده است. نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در راستای دریافت اطلاعات دقیق، ثبت شده و قانونی با ثبت احوال همکاری دارد.

آخرین وضعیت فعالیت سامانه همرسان دانشجویان/ ثبت‌نام در طرح محدودیت زمانی ندارد

وی افزود: براساس اعلام ثبت احوال زیر ۵ درصد از ازدواج‌های بین ۲ تا ۱۲ سال اخیر به طلاق ختم شده است. در واقع شاهد بالای ۹۵ درصد پایداری خانواده را در ازدواج‌های دانشجویی شاهد بوده‌ایم که در مقایسه با درصد معمول کشوری آمار بسیارمطلوبی است. به همین دلیل شورای انقلاب فرهنگی ازدواج‌های دانشجویی را به‌عنوان یکی از الگوهای ازدواج پایدار معرفی کرده‌است.

رستمی با اشاره به دلایل پایداری ازدواج دانشجویی از سوی نهاد رهبری بیان کرد: علاوه بر لطف امام رضا(ع) که ازدواج‌ها به نوعی با عنایت و زیارت ایشان شکل میگیرد، مشاوره و آموزش‌های حین ازدواج و تداوم ارتباط با مشاورین بعد ازدواج یکی از دلایل پایداری این ازدواج ها به شمار می‌رود. به همین دلیل ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان شکل گرفت که ازدواج‌های دانشجویی، با توجه به جمعیت فراوانی که در فضای دانشجویی داریم بصورت امر جدی‌تری پیگیری شود.

وی ادامه داد: ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان در بخش‌های مختلف از جمله ترویج ازدواج، گفتمان سازی، انگیزشی، همسان گزینی ، مشاوره و پایش ازدواج‌ها، تسهیلات وحمایت از دانشجویان مزدوج می‌پردازد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: از تسهیلات حمایتی ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان می‌توان به اصلاح مقررات آموزشی به نفع دانشجویان مزدوج، حمایت از فرزندآوری، تسهیل، ترویج و ساخت خوابگاه‌های متاهلی در فضای دانشگاهی، حمایت از دانشگاه‌هایی که در بخش ازدواج جوانان اقدام می‌کنند و دعوت به مشارکت خیرین، دستگاه‌های اقتصادی و مجموعه بخش‌های دارای توان حمایت و سرمایه گذاری اشاره کرد؛ که مجموع این موارد از جمله اقدامات تشویقی و ترویجی ازدواج در دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.

خبرنگار: مطهره سادات قاسمی

پایان پیام/

کد خبر: 1181170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =