شرکت هرمی «هیونت» منهدم شد/ دستگیری ۱۶ متهم

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از شناسایی و انهدام باند هرمی موسوم به هیونت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند هرمی موسوم به شرکت هیونت خبر داد و گفت: در رابطه با این پرونده 16 نفر بازداشت شده‌اند.

باند ۴ نفره سارقان به عنف منهدم شد

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گورزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان تحت عنوان عضویت در باند هرمی موسوم به شرکت هیونت موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد که شانزده مرد با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت هیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده و برای ضمانت از مالباختگان مبلغ 5 میلیارد ریال دریافت و کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: بنابرحساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت، 16 متهم را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های 16 متهم را در نقاط مختلف تهران شناسایی کرده و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفته و به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت هیونت اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =