رانش زمین در یکی از محلات تبریز

بارش‌های شدید باران و ترکیدگی لوله آب شرب موجب رانش زمین در کوچه برق محله نگین‌پارک تبریز شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱ تبریز روز شنبه در جمع خبرنگاران علاوه بر بارش باران و ترکیدگی لوله آب شرب، عدم پایدارسازی مؤثر در گودبرداری یک ساختمان نیمه‌کاره را دلیل رانش زمین در این محله عنوان کرد.

هواشناسی ایران / فعال شدن سامانه بارشی در نوار غرب کشور

کامبیز فتحی اظهار کرد : عدم توجه مالک ساختمان در دست احداث به سه مورد اخطار از سوی شهرداری منطقه در خصوص رعایت اصول فنی در گودبرداری و پایدارسازی مؤثر، موجب ریزش محل گودبرداری شده است.

وی اعلام کرد: با حضور عوامل شهرداری منطقه یک و سازمان آتش‌نشانی نسبت به تخلیه محله اقدام شده است.

وی اضافه کرد: مطابق اخطاریه جدید شهرداری منطقه ۱، مقرر شده است از فردا به صورت جدی پایدارسازی مؤثر انجام و کلیه خسارات به اموال دولتی و مردم توسط مالک پرداخت شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه بر اثر بارش های ۲۴ ساعت اخیر، از ساعاتی پیش میدان شهید فهمیده بر اثر آبگرفتگی مسدود شده است، گفت: هم اکنون نیروهای سازمان در حال تخلیه آب از محل هستند.

سعید صالح نیا اعلام کرد: با گزارش این رخداد، هشت ایستگاه عملیاتی و ۱۵ دستگاه پمپ تخلیه آب به محل اعزام و هم اکنون مشغول اجرای عملیات تخلیه آبگرفتگی هستند.

وی ادامه داد: بر اثر این رخداد، مسیر رفت و برگشت خودروها مسدود شده بود که هم اکنون یکی از مسیرها در حالت عادی و باند دیگر نیز در حال تخلیه آب است.

سرپرست سازمان آتش نشانی تبریز ادامه داد: مواردی از وجود صدمات جانی یا خسارات مالی به خودروها گزارش نشده است.

صالح نیا با قدردانی از صبر و شکیبایی شهروندان طی زمان اجرای عملیات امدادی تاکید کرد: شهروندان در زمان بارش‌های جوی مراقب حرکت خود از لبه های گود برداری ها یا مسیر آبگرفتگی ها باشند چرا که ممکن است در اثر بی احتیاطی به داخل گودال سقوط کنند.

امروز بارش شدید و رگباری باران در تبریز موجب آبگرفتگی معابر و احتلال در تردد خودروها شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1182158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =