افشاریان: برخی از اشتباهات داوری مرگبار بود

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: باید برای سال آینده به قضاوت‌ها کمک کنیم و به همین دلیل تعداد داوران را کم خواهیم کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، خداداد افشاریان پس از جلسه هیأت رئیسه فوتبال در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و اظهار داشت: از همه خبرنگاران زحمت‌کش تشکر می‌کنم و دست‌تان را می‌بوسم. موارد زیادی در هیأت رئیسه مصوب شد، اما یکی از آنها به کمیته داوران مربوط می‌شد. امروز درخصوص داوران بحث شد. لیگ تمام شد و آرامش داریم و خدا کند که مسابقات لیگ یک و جام حذفی هم تمام شود و حق به حقدار برسد تا پایان خوشی را در فوتبال شاهد باشیم. فکر می‌کنم فشار روی من کمتر است و بازهم از همه تشکر می‌کنم.

تاج بدنبال داور مشهور ایتالیایی

وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که در بخش کمیته داوران فوتبال کشور وجود دارد این است که به برخی از داوران قضاوت نمی‌رسید و ما از این موضوع اذیت می‌شدیم. باشگاه‌ها توقعات به حقی داشتند. شاید اشتباهات مرگباری در طول فصل داشتیم و برخی از قضاوت‌ها خیلی خوب بود. باید به داوری در سال آینده کمک کنیم و به همین دلیل نخستین آیتم ما کم کردن تعداد داوران است. کمیته داوران تصویب کرده بود به استانداردی برای لیگ برتر برسیم. هنوز VAR نداریم و اگر بیاید شاید آمار کم و زیاد شود. در مصوبه امروز آمد که ۸۰ داور و کمک داور برای لیگ برتر بعلاوه ۵ داور ذخیره داشته باشیم. ۱۰۰ نفر برای لیگ دسته یک و ۵ نفر هم از لیگ دو به صورت تشویقی به لیگ یک خواهند آمد. این روند برای سایر لیگ‌ها هم ادامه خواهد داشت تا حداقل تعداد مناسبی داشته باشیم و بتوانیم آنها را تنبیه یا تشویق کنیم که در نهایت تیم‌ها کمتر ضرر کنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: ناگفته نماند شاید مدینه فاضله این نباشد، اما باید به این سمت برویم. ما در کمیته داوران حتماً متر و معیارهایی برای این افراد انتخاب خواهیم کرد تا همه در این قالب سنجیده شوند. شما هم دعا کنید که پایان این فصل و شروع فصل آینده داوران خوبی در فوتبال کشور داشته باشیم.

افشاریان در پاسخ به این سوال که آیا به عملکرد کمیته داوران در این فصل نمره قبولی می‌دهید یا خیر، تصریح کرد: اگر بخواهم سه هفته پایانی را در نظر بگیرم، باید بگویم که خیلی خوب بود، اما موضوعی که خودم را اذیت می‌کند راهی برای فرار از حقیقت نداریم. بازی‌هایی بوده که داوران نتیجه را جابجا کردند که همیشه وجود دارد. به نظر داوران می‌توانستند بهتر کار کنند. 

وی درمورد اینکه آیا در فینال جام حذفی از داور خارجی استفاده خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: خیر؛ بازی ایرانی، داور ایرانی خواهد داشت.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درخصوص استفاده از VAR در فصل آینده، اظهار داشت: امروز هم صحبت‌هایی مطرح شد و تاج گزارش‌هایی را ارائه کرد. بدنه دولت و نظام دوست دارد که این اتفاق بیفتد و فکر می‌کنم دستورات خوبی داده خواهد شد تا در ۴-۵ ورزشگاه VAR داشته باشیم. خبرهای خوبی در این مقطع وجود دارد. 

افشاریان درمورد دستمزد، سیستم رادیویی و البسه داوران، گفت: من نمی‌دانم که داوران تا هفته چندم دستمزدهای خود را دریافت کرده‌اند. ما امروز درمورد افزایش دستمزد داوران هم صحبت کردیم و فکر می‌کنم در اولین فرصت در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد. درصدی هنوز تعیین نشده است، اما فکر می‌کنم خبرهای خوبی در این مورد اعلام می‌شود. درمورد سیستم رادیویی هم باید بگویم فراهم کردن ۱۰ یا ۱۲ سیستم برای فوتبال کشور مشکلی ندارد، اما چیزی که ما را کمی دل نگران می‌کند این است که منتظریم ببینیم چه اتفاقی برای VAR می‌افتد تا پس از آن اقدام کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =