قالیباف: قول می‌دهیم در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی برسیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قول می‌دهیم در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی برسیم و بر گرانی و تورم غلبه پیدا کنیم چرا که مسیر الان درست نیست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدباقر قالیباف امروز در آیین افتتاح فرودگاه شهدای گناباد اظهارداشت: در روزهای سخت و میدان جنگ فرق بین مرد و نامرد مشخص می‌شود و مردان این سرزمین در شلمچه، والفجر و آزادسازی خرمشهر عزیز در چذابه و بستان افتخارات بزرگی رقم زده‌اند امنیت امروز را به خاطر مجاهدت‌های ان روزها داریم و یاد این عزیزان را و هرگز آن روزها را فراموش نمی‌کنیم و امنیت امروز را مدیون خون شهدا می‌دانیم.

قالیباف: تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت قیمت‌گذاری کالاها قانونی نیست

وی افزود: مردم گناباد شجاعت، ولایتمداری، قناعت و درایت خود را در قنات قصبه دیده اند و فرزندان تاریخ هستند و همسنگران شهیدان زیادی  از گناباد بوده اند.

قالیباف تصریح کرد: فرودگاه گناباد به دلیل منطقه ای که در آن قرار دارد و از لحاظ بحران‌های طبیعی نیازی ضروری بوده است و بدون شک این فرودگاه به توسعه شهرستان های اطراف کمک  خواهد کرد.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم به پیشرفت سرعت دهیم و رشد تولید و مشکلات تورمی که با آن رو به ور هستیم را حل کنیم که همه به یک فهم مشترک در موضوعات اقتصادی برسیم؛ وقتی به شهر و مرکز استان خود فکر نکنیم هیچ وقت به پیشرفت نمی‌رسیم و پروژه‌ای مثل فرودگاه  گناباد 30 سال زمان خواهد برد که حداکثر باید احداث آن 3 سال زمان می‌برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افراد چقدر فرصت برای شغل و مسکن دارند؟ نباید بگذاریم پروژه‌ها زمان‌بر شود، 15 هزار کیلومتر راه آهن داریم و 4 هزار کیلومتر راه اما هیچ استفاده مفیدی از آن نمی‌کنیم و تنها هزینه نگهداری می پردازیم اگر این 4 هزار کیلومتر در یک مسیر مانند کریدور شمال جنوب و چابهار به سرخس دو خطه شود زمان کمتر مصرف می‌شود.

قالیباف عناون کرد: امروز نیازمند یک نگاه هماهنگ مانند دوران دفاع مقدس هستیم هیچ کس فکر نمی‌کرد ائتلافی که علیه ایران ایجاد شده  را از پا در آوریم و از کشورمان دفاع کنیم  لذا در عرصه اقتصادی همین باور را نیازمند هستیم.

وی بیان کرد:سرعت حرکت باربری ما 5 کیلومتر در ساعت با ظرفیت حداقلی است که اگر درست ریل‌گذاری می‌کردیم و هدف همه یکی بود این سرعت چند برابر می‌شد و درآمد بیشتری از نفت و گاز داشتیم جای حق و مصلحت وجود دارد آن را با هر هزینه ای انجام بدهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نفت و گاز قطب تولید در جهان هستیم ولی در زمستان گاز نداریم و فولاد و پتروشیمی ما به خاطر گاز تعطیل می‌شود؛ 4 برابر استاندارد دنیا مصرف گاز انجام می‌دهیم این سرمایه متعلق به مردم است و ضعف مدیریت باعث شده به این شکل از آن استفاده  کنیم لذا در برنامه هفتم دولت و مجلس مصمم است در این مسیر گام بردارد.

قالیباف عنوان کرد: قول می‌دهیم در یک برنامه 5 ساله به ثبات اقتصادی برسیم و بر گرانی و تورم غلبه پیدا کنیم چرا که مسیر الان درست نیست. وظیفه ما در مجلس، همراهی دولت است تا بخشی از مشکلات را با حکمرانی بهتر سامان دهیم و حل مسکن و آب را به طور ویژه دنبال می‌کنیم.

وی در پایان گفت: منطقه شرق کشور بارندگی بسیار کمی امسال داشت و محرومیت بیشتری در آب دارد که نگاه ویژه به این موضوع و منطقه داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      واقعا خجالت نمی کشی اینهمه زمان وفرصت داشتی انوقت دوباره حواله می دهی به روزهای آتی .وای وای تودیگه چقدر رو داری.فقط خداوند جواب شایسته ای بهت بدهد.الهی امین