تغییر نگاه فرهنگی باید با تبیین عالمانه و مراقبت والدانه همراه باشد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، تغییر نگرش افراد جامعه را را در برخی مقوله‌ها فرهنگی، تنها با تبیین عالمانه و مراقبت والدانه ممکن دانست و نسبت به انجام اقدامات ناپخته و خودسرانه در امور فرهنگی هشدار داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان بین در نشست با دانشجویان فعال فرهنگی کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: آنچه باعث شد تا خرمشهر آزاد شود چیزی شبیه یک معجزه بود که جهان را در حیرت فرو برد و نشان داد که عقلانیت بر پایه ایمان می تواند بسیاری از ناممکن‌ها را ممکن سازد.

این مسئول عالی رتبه فرهنگی با ذکر خاطراتی از شهید حسن باقری او را یکی از بزرگترین تئوریسین ها و برنامه ریزان حوزه دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: بعد از سقوط و فرار بنی صدر، مدیریت جنگ در میان رزمندگان با ایمان بر اساس عقلانیت، اندیشه و برنامه ریزی شکل گرفت و رزمندگان شهیدی چون شهید باقری توانستند با تربیت و پرورش جوانانی در سطوح مختلف جنگی این استراتژی را از بالا به پایین در میان رزمندگان گسترش دهند و موجبات پیروزی ایران اسلامی را در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس رقم بزنند.

تغییر نگاه فرهنگی باید با تبیین عالمانه و مراقبت والدانه همراه باشد

جهان بین با اشاره به نقش دانشگاه و دانشجویان در اشاعه فرهنگ انقلابی و اسلامی در میان جوانان، با تاکید مجدد بر عقلانیت بر پایه ایمان افزود: شهید حسن باقری باید یک الگوی حرکتی نمونه برای شما جوانان باشد تا برنامه های فرهنگی خود را بر اساس آن استراتژی و ایدئولوژی انقلاب به پیش ببرید.

وی اجرای برنامه های فرهنگی را بسیار حساس، ظریف و دقیق خواند و تاکید کرد: اجرای این برنامه ها باید بر مبنای و پایه عقلانی و بر اساس تبیین عالمانه و مراقبت والدانه صورت گیرد تا در جذب حداکثری افراد را به دنبال داشته باشد و تاثیر عمیقی بر روح و روان آنان بگذارد زیرا اگر غیر از این باشد نتایج برعکسی خواهیم گرفت که خلاف اهداف برنامه های فرهنگی است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به مفهوم حجاب و تلاش دشمن برای تفهیم مقوله حجاب به عنوان یک مقوله فردی گفت : در وهله اول شما دانشجویان فرهنگی باید تلاش کنید تا حجاب را به عنوان یک مقوله اجتماعی معرفی کرده و به جامعه بقبولانید که عدم رعایت آن می تواند بر پیکره جامعه ضربه وارد سازد و اجرای این مهم باید بر مبنای عقلانیت و مواردی باشد که به آن اشاره شد.

وی همچنین با اشاره به برخی فعالیت های و تغییرات انجام گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: تعلیم و تربیت جامع که از سالها قبل در این حوزه  مورد تاکید بود امروز به طور جدی در حال پیگیری وانجام است تا با آمایش و تلفیق تئوری و عملی به سمت  تربیت اعتقادی، هویتی و اجتماعی حرکت کنیم و در کنار این تربیت و تعلیم با رویکرد  کارآفرینی، مهارت آموزی و پژوهش محور بودن به عنوان رکن اول آموزشی در دانشگاه مورد تاکید است.

تغییر نگاه فرهنگی باید با تبیین عالمانه و مراقبت والدانه همراه باشد

فرزاد جهان بین اجرای طرح پویش برای دانشجویان مستعد به خصوص دانشجویان رشته های فنی و مهندسی را یک طرح تاثیرگذار در حوزه کارآفرینی و مهارت آموزی دانست که دانشجو با ورود به صنعت برای کارآموزی می تواند علاوه بر اینکه از مزیت بیمه شدن استفاده نماید می تواند مهارت های خوبی را بر اساس رشته خود کسب کند.

این مقام فرهنگی راه اندازی سامانه کاتب کمک آموزشی را از دیگر طرح های دانشگاهی دانست که دانشجویان تمام  رشته ها می توانند با مراجعه به این سامانه، دروس مربوط به رشته خود را دانلود و مطالعه فرمایند.

این نشست با پرسش و پاسخ دانشجویی ادامه یافت و مقرر شدمستندات فرهنگی و مشکلات دانشجویی از طریق ایمیل، تلفن و فضای مجازی در اختیار معاون فرهنگی  دانشگاه جهت بررسی و اقدام قرار گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1182836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =