ماجرای تجمعات هفتگی معلولان / سازمان برنامه و بودجه قول داد در برنامه توسعه هفتم تجدیدنظر کند

فعال حوزه معلولان با بیان اینکه مطالبه جامعه دارای معلولیت اصلاح برنامه توسعه هفتم و اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان است، گفت: مسئولان سازمان برنامه و بودجه قول دادند که مشکلات مدنظر ما را در ویرایش بعدی برنامه توسعه هفتم حل کنند.

بهروز مروتی فعال حوزه معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره جزئیات تجمعات هفتگی معلولان مقابل نهادهای مختلف گفت: از جمله مهمترین مطالبات ما لحاظ حقوق افراد دارای معلولیت در برنامه توسعه هفتم و اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان است.

بی‌توجهی به معلولان در برنامه توسعه هفتم / ماده ۱۶ تبعیض را قانونی می‌کند

براساس ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان، دولت مکلف است کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور کند.

مروتی با بیان اینکه از دیگر مطالبات ما مشکلات حوزه استخدام است، عنوان کرد: عمده اعتراضات ما متوجه سازمان برنامه و بودجه است زیرا این سازمان نهادی اجرایی برای عمل به قانون است؛ از طرفی برنامه توسعه هفتم هم توسط این سازمان تدوین شده است. مسئولان این سازمان قول دادند که مشکلات مدنظر ما را در ویرایش بعدی برنامه توسعه هفتم حل کنند.

وی افزود: مسئولان سازمان برنامه و بودجه گفتند که امکان اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان وجود ندارد اما ما تا تعیین تکلیف شدن این ماده قانونی و اجرای آن در سال بعد تجمعات هفتگی را ادامه می‌دهیم.

فعال حوزه معلولان درباره نتایج تجمع امروز مقابل مجلس شورای اسلامی توضیح داد:  پس از ساعت‌ها انتظار در گرما ۲ نفر از نمایندگان مجلس آمدند که صحبت کنیم. ما تصمیم داشتیم که با آقای قالیباف دیدار کنیم اما این اتفاق نیفتاد اما دکتر ولی اسماعیلی نائیب رئیس کمیسیون اجتماعی و دکتر محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان به جمع ما آمدند وقرار شد جلساتی در کمیسیون بهداشت و اجتماعی با حضور نمایندگان ما برای رسیدگی به مطالبات معلولان برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز، جامعه دارای معلولیت تاکنون در ۱۸ شهر تجمعات هماهنگی را مقابل دفاتر سازمان بهزیستی برگزار کرده‌اند و در آخرین تجمع خود مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار لحاظ شدن حقوق معلولان در برنامه توسعه هفتم بودند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1183266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =