آموزش تهیه یک ماسک صورت خانگی برای از بین بردن لک و جوش

ماسک‌های صورت روشی طبیعی برای داشتن پوستی زیبا هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از راه های داشتن پوستی صاف و هیدراته می تواند در آشپزخانه بودن و استفاده از مواد غذایی آشپزخانه باشد!

بسیاری از مواد اغذیه ای معمولی خانگی برای یک ماسک صورت DIY (دست ساز در خانه) مناسب هستند.

نوشیدن چند لیوان آب در روز پوست صورتمان را شفاف می‌کند؟

با یک ماسک صورت خانگی به آرامی بنشینید و استراحت کنید و از طراوت پوستتان لذت ببرید.

گاهی اوقات مواد مغذی مورد نیاز پوست شما در یخچال یا ظرف میوه قرار دارند که هر کدام مواد ساده و در عین حال کافی را برای یک ماسک صورت مؤثر DIY فراهم می‌کنند.

ترمیم پوست با یک ماسک صورت حرفه ای به عنوان یک درمان عالی است؛ اما گاهی اوقات صورت شما فقط نیاز به تقویت سریع با یک ماسک صورت DIY با استفاده از مواد کاملا طبیعی دارد.

ماسک‌های صورت خانگی را می‌توان قبل از رفتن به محل کار و حمام استفاده کرد.

مطالعات نشان داده‌اند که برخی از مواد طبیعی می‌توانند برای انواع پوست‌های خاص بسیار مفید باشند و ماسک‌های صورت DIY یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دستیابی به پوستی روشن و با طراوت هستند.

در این مقاله می توانید با فواید ماسک صورت برای انواع پوست ها آشنا شوید. البته برای استفاده از ماسک های خانگی بهتر است نکاتی را بدانید و رعایت کنید:

*قبل از قرار دادن ماسک ، پوست صورت خود را با آب گرم بشویید و پاک کنید.
*استفاده از فلانل (پارچه لطیف) گرم روی صورت می تواند به باز شدن منافذ کمک کند.
*سعی کنید با استفاده از یک برس با موهای نرم ماسک صورت خانگی خود را روی پوست بمالید.
*قرار دادن برش های خیار روی چشم ها به دلیل خنکی می توانند به آرامش شما کمک کنند. اگر ماسک خنک تری می خواهید، ماسک صورت DIY خود را حدود یک ساعت قبل از استفاده در یخچال قرار دهید.
*گاهی مواد غذایی بی استفاده مانده و به هر دلیل برای خوردن مناسب نیستند ، می توانید از این مواد به صورت بهینه برای تهیه ماسک خود استفاده کنید.

ماسک آرامبخش:

ماسک ماست برای پوست شما مغذی و عالی است. همچنین به دلیل روشن کردن مناطق لکه دار و اثر تسکین دهنده آن بر روی پوست قرمز و حساس شناخته شده است. پس به سادگی ماست ساده را روی صورت بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک مناسب لک و جوش های پوستی:

طرز تهیه ماسک صورت خانگی عسل با عطر و بوی شیرین ، احساس بهتری روی صورت شما پخش می‌کند.

این شهد شیرین علاوه بر آبرسانی قوی ، به دلیل خواص ضد باکتریایی خود، یک درمان عالی برای پوست های مستعد لک است.

برای تهیه یک ماسک صورت خانگی با طعم عسل که برای پوست های مستعد جوش مناسب است ، یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری دارچین و یک قاشق چای خوری جوز هندی مخلوط کنید. اگر پوست شما قرمز و ملتهب است ، ممکن است ماسک عسل و زغال همان چیزی باشد که نیاز دارید.

زغال چوب فعال به دلیل توانایی خود در جذب آلودگی و مواد مضر شناخته شده است. به سادگی یک قاشق غذاخوری عسل خام را با یک قاشق غذاخوری پودر زغال مخلوط کرده و به صورت خود بمالید.

 ماسک صورت ضد التهاب:

پوست های حساس اغلب می توانند از خواص ضد التهابی جو دو سر بهره ببرند و حتی می توانند پس از برنزه شدن ، یک تسکین دهنده طبیعی باشند.

بنابراین این ماسک صورت را با بلغور جو دوسر برای جوانسازی پوست امتحان کنید و به این شیوه تهیه اش کنید:

    بلغور جو دوسر خود را آسیاب کنید: برای این کار چهار قاشق غذاخوری جو دوسر را در غذاساز خود مخلوط کنید تا به شکل پودر درآید.
    اضافه کردن عسل: یک قاشق غذاخوری عسل را به جو اضافه کنید و آن را مخلوط کنید.
    یک زرده تخم مرغ اضافه کنید: زرده تخم مرغ منبع فوق العاده ویتامین D است که به داشتن پوستی شاداب و جوان تر کمک می کند. ابتدا سفیده تخم مرغ را از تخم مرغ جدا کرده ، زرده را هم بزنید و با بقیه مواد مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.
    روی صورت بمالید: اکنون به سادگی ماسک صورت خانگی را روی صورت خود بمالید و از قرار دادنش در ناحیه ظریف دور چشم خودداری کنید و تا ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.

    این ماسک صورت ساده DIY برای طیف وسیعی از انواع پوست بسیار مفید است و مطمئناً به ایجاد احساس تمیزی ، نرمی و لطافت پوست کمک می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =