نیاز ۲.۷ میلیارد دلاری کشور به تجهیزات پزشکی

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به نیاز سالانه ۲.۷ میلیارد دلاری کشور به تجهیزات پزشکی، گفت که از این میزان ۱.۲ میلیارد دلار توسط شرکت‌ها و سازندگان ایرانی تامین می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سیدمحمد موسوی» در جریان بازدید از بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی کشور (ایران هلث) افزود: این درحالی است که با وجود رشد چشمگیر صادرات در سال ۱۴۰۱، این صنعت فقط موفق به صادرات حدود ۳۰ میلیون دلار کالا شده است.

صدور تجهیزات پزشکی ساخت هلال احمر

وی گفت: رویکرد جدی این معاونت حمایت از افزایش تولید به‌منظور افزایش صادرات با ظرفیت اقتصادی مشابه توان عرضه محصول به بازار داخلی کشور است.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت اعلام کرد: حمایت از توسعه صادرات محصولات کیفی و رقابتی ساخت ایران به دیگر بازارها از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه است.

وی با اشاره به حضور گسترده شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیان در این نمایشگاه، افزود: ظرفیت قابل توجهی در زمینه‌ی طراحی، تولید و عرضه‌ تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد.

موسوی گفت: با توجه به فعالیت چشمگیر بخش خصوصی دانش‌بنیان در این صنعت، رویکرد این معاونت حمایت از توسعه صادرات محصولات کیفی و رقابتی ساخت ایران به دیگر بازارها است.

بیش از ۹۵ درصد لوازم بیمارستانی و تجهیزات اتاق عمل با پیچیدگی سطح سوم و چهارم فناوری در ایران تولید می‌شود و در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به کشور اندونزی تفاهم‌نامه‌ی تامین تجهیزات پزشکی ۱۲ بیمارستان از سوی مقام‌های اجرایی دو کشور به امضا رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =