مهارت دانشجویان رشته دامپزشکی ارتقا می‌یابد

مدیرگروه رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت: یکی از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد افزایش و ارتقاء توانایی های مهارتی دانشجویان در تحقق شعار دام سالم، غذای سالم و انسان سالم است.

مسلم دهمرده مدیرگروه رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در راستای نیل به اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی، حرفه آموزی و تربیت دانشجویان متخصص برای معرفی به بازار کار، دانشجویان کاردانی دامپزشکی این واحد دانشگاهی در قالب اردوهای جهادی به روستاهای کم برخوردار شهرستان فاروج اعزام شدند.

مسلم دهمرده افزود: استان خراسان شمالی ظرفیت بالایی در بخش دامداری و کشاورزی دارد و درصد قابل ملاحظه ای از جمعیت دام کشور در این استان متمرکز شده است، بنابراین تربیت نیروهای متخصص برای خدمت رسانی در امور درمانی و حفظ امنیت غذایی مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد به عنوان تنها مرکز آموزش دانشجویان کاردانی دامپزشکی در سطح استان، افزایش و ارتقاء توانایی های مهارتی دانشجویان در تحقق شعار دام سالم، غذای سالم و انسان سالم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بجنورد تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی و همچنین ایجاد بسترهای مناسب جهت کسب تجربه و حرفه آموزی دانشجویان در کنار کلاس های تئوری در دستور کار قرار گرفته و تمام تلاشمان بر این است تا دانشجویان به صورت عملی با حرفه خود به خوبی آشنا شوند.

دهمرده بیان کرد: در این طرح جهادی تعدادی از دانشجویان دامپزشکی به اداره کل دامپزشکی استان معرفی و اعزام آنان به چند روستای کم برخوردار شهرستان فاروج انجام شد که در این طرح دو روزه 2500 دام سبک، 15 راس دام سنگین و 700 قطعه مرغ مایه کوبی شدند و آموزش های لازم در زمینه بهداشت دام و طیور توسط دانشجویان به دامداران و مرغداران داده شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1183373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =