طرح «مهارت‌یار» بیانگر پیوند خوب علوم نظری و عملی است

نشست مشترک مهار تورم و رشد تولید با شرکت دانشگاهیان، مدیران و کنشگران اقتصادی و اجتماعی استان یزد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا دهقانی اشکذری در نشست تخصصی مهار تورم و رشد تولید که در روز شنبه ششم خردادماه در با حضور مدیران ارشد استان برگزار شد گفت: فلسفه این همایش استفاده از پنل‌های تخصصی  متشکل از بخش خصوصی، دولت و اساتید دانشگاه برای شناسایی مشکلات موجود و رفع موانع در راه تحقق شعار سال است.

مهارت دانشجویان رشته دامپزشکی ارتقا می‌یابد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با  اشاره به موفقیت ایران در علوم نظری اظهار کرد: رتبه ایران در منطقه با فاصله زیاد از ترکیه اول  و در دنیا رتبه ۱۶ را دارا هستیم، این در حالی است که در حوزه فناوری و نوآوری در جایگاه ۶۰ دنیا قرار داریم.

محمدرضا دهقانی اشکذری در ادامه اعلام کرد: فاصله بین علوم نظری و کاربردی در ایران زیاد است درصورتی که یک درصد جمعیت و ۹ درصد منابع طبیعی جهان از آن ما هست.

وی ادامه داد: در سال قبل دانشگاه آزاد اسلامی  یزد طرح مهارت یار و بورسیه شغلی را با کمک صنعت اجرا کرد که نقطه امیدی برای بازگشت نخبگان به استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به بورسیه ۳۲۰ فوق دیپلم کاردانی اعلام کرد: این دانشجویان همزمان با تحصیل در کارخانه کار می کنند و حرکت خوبی را آغاز کرده‌ایم که نیاز به کمک و مساعدت کنشگرهای این سیستم است.

در پایان محمدرضا دهقانی اشکذری ابراز امیدواری کرد، بتوان با پایبندی به برنامه‌ها، به چشم اندازی که برای یزد متصور هستیم برسیم و برنامه ها را با تعهد اجرا کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1183395

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =