ساخت تصنیف روز شهرکرد توسط عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

فرهنگ تیرگیر عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به ساخت تصنیف روز شهرکرد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرهنگ تیرگیر گفت: تصنیف روز شهرکرد با رویکرد اتحاد و همدلی اقوام استان چهار محال و بختیاری به محوریت شهرکرد به عنوان مرکز استان که زمانی منشأ و مبدأ مراودات ایلاتی و عشایری استان بدلیل حضور کاروانسرهای متعدد بوده، ساخته شد.

عضو هیأت علمی گروه شیمی دانشگاه آزاد شهرکرد اظهار کرد: در اثر شهرکرد از دو فضای تاریخی دهکرد قدیم به دلیل بار عاطفی و صمیت و مراودات عشایری آن زمان و با شهرکرد فعلی که توسعه یافته ولی بدلیل مباحث سیاسی و تفرقه های اجتماعی بار عاطفی و همدلی کمتری بین شهروندانش ایجاد شده است و از فضای توسعه نیافتگی در حال رنج است؛ استفاده شده است.

وی هدف از ساخت این تصنیف را استفاده از زبان هنر در ایجاد همدلی و وفاق بین اقوام مختلف لار و کیار و گندمان و میزدج و بختیاری با محوریت و مرکزیت مردمان شهرکرد عنوان کرد.

تیرگیر بیان کرد: ابتدای این تصنیف با فراخوان آمدن به شهرکرد با همان فضای همدلی و صمیمیت دهکرد قدیم که، اگه بیای ب ِدی کرد غما میشه ا ‌ َیادْ بُرد میشه ْباعشق وُ شادی به ِکار همْ دیگه ْ خورد هوایی دارد این شهر بهشتی که می‌گردد به هرسو شاد وشیرین تو گر عاشق‌رخی، دل می‌پرستی سحرگاهون به باغش دسته گل چین، آغازشده است.

سازنده تصنیف روز شهرکرد تصریح کرد: اشعار این تصنیف با نگاه اینکه شهر شهرکرد از همان فضای صمیمی و تعامل فرهنگی دهکرد قدیم برخوردارخواهد شد به شرطی که تعامل و همدلی مردمان و شهروندانش جاری باشد آغاز شده و در نهایت در سایه این همدلی و وفاق، در توسعه منابع انسانی در جهت رفع کمبودها و مشکلات شهرکرد جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان و توسعه فرهنگی و اجتماعی در این شهرگام برخواهد داشت.

وی در پایان افزود: اثر شهرکرد، به خوانندگی هاشم حبیبیان دهکردی و تنظیم حمید توفیقی بروجنی با اشعاری از عنایت الله مردانیان دهکردی و نیما اقبال سعید به سفارش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرکرد ساخته و در روز ۳۱ اردیبهشت ماه، روز شهرکرد، در حضور مسئولان ارشد استانی با استقبال پرشکوه مردم شهرکرد رونمایی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1183625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =