بازنگری ۱۵۰۰ برنامه درسی با رویکرد اشتغال‌پذیری/ اینترنت بدون فیلتر برای اساتید دانشگاه فعال می‌شود

«بازنگری یک هزار و ۵۰۰ برنامه درسی با رویکرد اشتغال پذیری، ایجاد مراکز هدایت شغلی در ۵۰ دانشگاه کشور و اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «بازنگری یک هزار و ۵۰۰ برنامه درسی با رویکرد اشتغال پذیری، ایجاد مراکز هدایت شغلی در ۵۰ دانشگاه کشور و اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

درخواست وزیر علوم از هیئت دولت/ آیین‌نامه‌ ارائه آموزش‌های مهارتی مصوب شود

از دیگر خبرهای آموزش عالی هفته گذشته می‌توان به «فعالسازی اینترنت بدون فیلتر اساتید دانشگاه به زودی، راه اندازی اولین «کتابخانه چین» در ایران و انتشار کلید اولیه آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی» اشاره کرد.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار آموزش عالی را در هفته‌ گذشته آورده است:

اینترنت بدون فیلتر بزودی برای اساتید دانشگاه فعال می‌شود

محمد علی زلفی گل وزیر علوم درباره آخرین وضعیت اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگاه ها گفت: فرایند های مربوط به اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگاه ها انجام شده و بزودی ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: از دانشگاه‌ها خواسته شده بود لیست اعضای هیأت علمی خود را برای دسترسی به اینترنت باز ارائه دهند، دسترسی به اینترنت باز به منظور استفاده از سکوها و تارنماهای بین المللی با محتوای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری صورت می‌گیرد. معاون حقوقی وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیگیر این موضوع است.

ایجاد مراکز هدایت شغلی در ۵۰ دانشگاه کشور

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۵۰ مرکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ها ایجاد و طی سال گذشته ۸ هزار دوره مهارت افزایی با حضور ۳۲۸ هزار دانشجو برگزار شده است‌.

وی افزود: در مورد آموزش مهارتی نهادهای مختلف سیاستگذار در کشور وجود دارد و این نهادها باید با هم به هماهنگی و تعامل بهتری برسند.

ایجاد دانشکده علوم و فناوری بین رشته‌ای در ۲۰ دانشگاه کشور

معاون آموزشی وزارت علوم از ایجاد دانشکده علوم و فناوری راهبردی بین رشته ای در ۲۰ دانشگاه خبر داد و گفت: ایجاد دانشکده علوم و فناوری، راهبردی بین رشته‌ای در ۲۰ داشنگاه منتخب تصویب شد با این هدف که نیاز آینده ایران چیست و چه شغل‌هایی باید وجود آید. دانشگاه‌های دیگر هم باید بر اساس طرح تحول، دانشکده‌های نیازمحور را بر اساس نیاز صنعت ایجاد کنند.

بازنگری یک هزار و ۵۰۰ برنامه درسی با رویکرد اشتغال‌پذیری

رضا نقی زاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی درباره آخرین وضعیت پذیرش دانشجوی حرفه‌ای در مقاطع مختلف آموزش عالی گفت: در جلسه ۹۵۹ شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش عالی مصوب شد، بخش مهارتی و کارآمادگی رشته‌ها در تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی جدید، افزایش داده شود.

وی ادامه داد: بنابراین بازنگری، روزآمد سازی و کارآمدسازی هزار و ۵۰۰ برنامه درسی طی دو سال آینده در برنامه قرار گرفت. در بازنگری، روزآمد سازی و کارآمدسازی برنامه‌های مذکور «افزایش کیفیت آموزشی»، «توجه به آمایش و مأموریت دانشگاه در خود رشته» و «تقویت بسته مهارتی اشتغال‌پذیری» پیش بینی شده است.

سهم کم آموزش عالی مهارتی از بودجه

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای در دولت سیزدهم برنامه‌های مختلفی را برای بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور و میزبانی ۱۸۰ هزار دانشجو متولی تربیت تکنسین در کشور در نظر دارد. تنها زیر نظام دولتی در کشور هستیم که خدمات آموزش عالی مهارتی را رایگان و دولتی ارائه می‌دهیم، ولی چالش‌های زیادی داریم.

راه اندازی اولین «کتابخانه چین» در ایران

آئین انعقاد قرارداد راه‌اندازی مشترک «کتابخانه چین» در دانشگاه علامه طباطبایی، با حضور عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در ایران و جمعی از معاونان، مدیران، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان ایرانی و چینی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و دانشگاه علامه طباطبایی، سفارت چین در ایران و دفتر مطبوعات شورای دولتی چین، با هدف راه‌اندازی مشترک «کتابخانه چین» در دانشگاه علامه طباطبایی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

اعلام فراخوان عضویت شبکه متخصصان آموزش عالی

شبکه متخصصان آموزش عالی (شماع) مستقر در موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی از خبرگان، متخصصان و علاقمندان برای عضویت در این شبکه دعوت به عمل آورد. در اطلاعیه عضویت شبکه آمده است: موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با تکیه بر پیرنگ تاریخی و توان تخصصی خود در حوزه آموزش عالی و با هدف بسط و ترویج دانش و همچنین ایجاد هم‌افزایی دانشی میان اندیشه‌ورزان حوزه‌های مختلف در سراسر کشور، شبکه متخصصان آموزش عالی (شماع) را راه‌اندازی کرده و در مرحله توسعه این شبکه است.

خبرهای آزمونی در هفته‌ای که گذشت

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ اعلام شد

پس از اعلام نتایج اولیه، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، از روز چهارشنبه ۱۰ خرداد در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز پنجشنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته کنند.

کلید اولیه آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی منتشر شد

آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ در روزهای ۴ و ۵ خردادماه ۱۴۰۲ برگزار شد. تعداد ۶۹ هزار و ۷۶۵ نفر داوطلب در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند. آزمون در ۳۵ حوزه در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شده است.

پس از برگزاری آزمون؛ کلید اولیه سوالات در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان فرصت دارند که اعتراضات به سوالات را به صورت اینترنتی ارسال کنند.

نتایج نهایی آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی اعلام شد

چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی با حضور حدود ۵۰۰ داوطلب پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ به صورت متمرکز در شهر تهران در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شده است. کارنامه علمی و انتخاب محل چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و پس از انتشار کارنامه امکان انتخاب محل برای داوطلبان فراهم شد.

نتایج نهایی پذیرش در چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد.

برگزاری چهار آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲

آزمون های زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) در سال ۱۴۰۲ در چهار نوبت برگزار می شوند. آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) دارای ۱۰۰ پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل (۳۰ پرسش درک مطلب شنیداری، ۴۰ پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و ۳۰ پرسش درک مطلب نوشتاری) و ۱۰۰ نمره (بدون نمره منفی) است.

بازنگری ۱۵۰۰ برنامه درسی با رویکرد اشتغال‌پذیری/ اینترنت بدون فیلتر بزودی برای اساتید دانشگاه فعال می‌شود

اعلام نتیجه بررسی مدارک داوطلبان آزمون دستیار فلوشیپ پزشکی 

نتیجه بررسی مدارک آزمون دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) ۱۴۰۲ از روز شنبه ۶ خرداد تا روز سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی با نشانی sanjeshp.ir با وارد کردن کد رهگیری قابل مشاهده است.

تمامی شرکت کنندگان در آزمون که نتیجه بررسی مدارک آنها «مجاز کامل نیست» می‌توانستند با توجه به توضیحات درج شده در سامانه نسبت به تکمیل مدارک خود حداکثر تا تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۲ اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =