بازار مرغ به آرامش رسید؟

دبیر انجمن جوجه یکروزه با اشاره به اینکه کمبودی در تامین جوجه و مرغ نداریم، گفت: در ماه‌های آتی آرامش خوبی در بازار مرغ ایجاد خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدرضا صدیق پور، به آمار جوجه‌ریزی در سه ماهه نخست سال اشاره کرد و گفت: جوجه تولیدی در فروردین ماه ۱۰۷ میلیون قطعه، اردیبهشت ۱۱۳ میلیون و در خرداد نیز  بالغ بر ۱۶۳ میلیون تخم مرغ نطفه دار از محل تولید داخل بوده که بالغ بر ۱۲۲ میلیون جوجه یکروزه داخلی تولید خواهد کرد.

قیمت تخم‌مرغ در بازار کاهش یافت

دبیر انجمن جوجه یکروزه اضافه کرد: با تولید مجدد بالغ بر ۳۵ گله تولکی(تولک؛ فرآیند توقف تخمگذاری در مدت مشخص) در دی و بهمن ماه به تدریج به حالت عادی بازگشته و هیچ مشکلی در تامین جوجه یکروزه و مرغ نداریم و در داخل کشور نیز مرغ به میزان کافی تولید و همچنین در صورت کمبود، میزان مورد نیاز از طریق واردات جبران می شود.

به گفته وی در ماه‌های آتی  نیز آرامش خوبی در بازار مرغ ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود قیمت جوجه یکروزه بالاتر از نرخ مصوب فروخته می‌شود؟ گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین انجمن جوجه یکروز و اتحادیه سراسری مرغداران منعقد شده، واحدهای مرغ گوشتی به اتحادیه سراسری درخواستشان را برای خرید جوجه ارسال می‌کنند و اتحادیه این درخواست را برای انجمن می‌فرستد و ما نیز آنها را از انجمن به واحدهای تولیدکننده جوجه معرفی می‌کنیم. البته اقداماتی در بحث مدیریت کنترل تقاضا از طریق سامانه سماصط(سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور) ایجاد شده  که با این دو اقدام  تا میزان قابل ملاحظه‌ای میانگین فروش قیمت جوجه به قیمت مصوب نزدیک شده است. 

صدیق پور در پایان گفت: با پیگیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ایجاد سامانه معاملاتی جوجه در دستور کار قرار گرفته است. سامانه معاملاتی جوجه مانند بازارگاه است که جوجه در آن به طور مستقیم عرضه و مرغداران می‌توانند در آن سامانه جوجه مورد نیاز خود را خریداری کنند. احتمالا هفته آینده این سامانه رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر: 1183834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =