جزئیات اقدامات ارگان‌ها برای برگزاری مراسم ارتحال امام (ره)/ ممنوعیت‌های ترافیکی از ساعت ۲۴ فردا اجرا می‌شود

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: توقف تمامی وسایل نقلیه از ساعت ۲۴ فردا در خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا، مسیرهایی از بزرگراه خلیج فارس و بزرگراه شهید هاشمی ممنوع است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سردار محمدحسین حمیدی گفت: زمان اجرای ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام از ساعت ۱۶، فردا ۱۳ خرداد آغاز می‌شود و تا پایان مراسم ادامه دارد؛ محل اجرای این محدودیت ها، همه معابر، خیابان‌ها و تقاطع‌های همجوار با حرم مطهر امام خمینی (ره) است.

جزئیات ویژه برنامه‌های ۱۴ و ۱۵خرداد اعلام شد 

­رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص محدودیت‌های ترافیکی مراسم ارتحال امام افزود: از ساعت ۲۲ فردا (۱۳ خرداد‬) تا پایان مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد تمامی وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم و بزرگراه شهید رجایی و آزادراه تهران قم از پل حسن آباد تا پل بزرگراه آزادگان و بالعکس ممنوع است.

­سردار حمیدی گفت: در این بازه زمانی، تمامی وسایل باربری سنگین می‌توانند از طریق جاده حسن آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و همچنین برای تردد به قم از مسیر بزرگراه آزادگان به جاده ساوه استفاده کنند.

­سردار حمیدی افزود: از ساعت ۶ صبح، یکشنبه (۱۴ خرداد) تا پایان مراسم، تردد تمامی وسایل نقلیه از شمال به جنوب بزرگراه شهید هاشمی، از پل آزادگان به سمت جنوب و مسیر غرب به جنوب و شرق به جنوب آزادگان به بزرگراه شهید هاشمی (صالح آباد) جنوب ممنوع است و خوردروها به سمت آزادگان غرب و شرق و جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

­ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از ساعت ۲۲ فردا (۱۳ خرداد) تا پایان مراسم، تردد تمامی وسایل نقلیه از تقاطع سه راه باقرشهر به سمت علامه عسگری غرب تا پل حرم و همچنین مسیرهای بالعکس ممنوع خواهد بود.

این مقام انتظامی افزود: از ساعت ۲۲ فردا (۱۳ خرداد) تا پایان مراسم، در مسیر جنوب به شمال آزادراه قم -تهران از پل حسن آباد اعمال محدودیت شده است و فقط کاروان زائران می‌توانند به سمت شمال آزادراه ادامه مسیر دهند؛ تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزاده راه تهران قم، مسیر شمال به جنوب، حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد.­

سردار حمیدی درخصوص ممنوعیت‌های ترافیکی مراسم ارتحال امام گفت: از ساعت ۲۴ فردا (۱۳ خرداد) تا پایان مراسم، توقف در مسیرهای زیر ممنوع است؛

­- بزرگراه خلیج فارس از پل شهید کاظمی به سمت عوارضی در هردو مسیر

- مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا (س)

- بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقر شهر تا پل حرم (خلیج فارس)

- بزرگراه شهید هاشمی (صالح آباد) از پل صنیع خانی تا علامه عسگری

طرح ویژه تأمین ناوگان به زائران مرقد امام خمینی(ره)

حمیدرضا شهرکی ثانوی اظهار داشت: طرح ویژه تأمین ناوگان و ارائه خدمات سفر ایمن و مطلوب به منظور انتقال و بازگشت زائرین شرکت کننده در سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با محوریت اداره کل راهداری استان تهران از امروز ۱۲ خرداد ماه آغاز و تا روز دوشنبه مورخ ۱۵ خرداد ماه به مدت ۴ روز اجرایی و عملیاتی شده است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری افزود: در این طرح نظارت دقیق بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها با رویکرد ارتقا سطح ایمنی سفرها، آماده و عملیاتی نگهداشتن تجهیزات حمل و نقل هوشمند از قبیل ترددشمارها، دوربین‌های نظارت تصویری، دوربین‌های کنترل سرعت، تابلوهای پیام متغیر و … بازدید و کنترل آنها به منظور کالیبره شدن تجهیزات و ثبت اطلاعات صحیح در زمان اجرای طرح با همکاری نزدیک و تنگاتنگ با مرکز مدیریت راه‌های کشور، تأکید شده است.

وی با اشاره به هماهنگی لازم با پلیس راه، اورژانس، و هلال احمر، گفت: هماهنگی‌های لازم با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تأمین کافی و مناسب عرضه سوخت در محورهای مواصلاتی استان، تعیین جایگاه‌های منتخب یا سیار برای عرضه سوخت به ناوگان مسافری با هدف ارائه خدمات سریع و در دسترس به ناوگان حامل زائران و… انجام شده است.

وی بیان کرد: آمادگی و تجهیز راهدارخانه سطح استان تهران در صورت اضطرار و بروز شرایط بحرانی، همچنین بکارگیری قوا و تجهیزات عوامل راهداری در ارائه خدمات حمل و نقلی به زائرین در محورهای مواصلاتی، استفاده از مینی‌بوس، میدل باس، سواری کرایه در مسیرهای کوتاه درون استانی و بین استانی با مسافت کم بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه به منظور ایجاد امکان بکارگیری بیشتر از ظرفیت ناوگان اتوبوسی در مسیرهای بلند بین استانی. از جمله وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران برای هر چه بهتر انجام شدن مراسم است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری اضافه کرد: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های البرز، قم، قزوین، مرکزی و سمنان به عنوان استان‌های معین هستند.

شهرکی مسیرهای ارتباطی زائران جهت دریافت اطلاعات و انعکاس شکایات را به شرح ذیل اعلام کرد؛

- اطلاع رسانی آخرین وضعیت جوی / ترافیکی از طریق سامانه تلفن گویای ۱۴۱ و همچنین ارتباط با کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها.

- اطلاع رسانی مسیر و مسافت به مردم از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱.

- دریافت انتقادات و پیشنهادات از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱.

- رسیدگی به شکایات مسافرین از طریق دفاتر نمایندگی سازمان مستقر در پایانه‌های مسافری.

- ارائه خدمات اطلاع رسانی بر روی سایت www.141.ir و اپلیکیشن ۱۴۱ جهت مشاهده کاربران.

- ثبت و پیگیری شکایات از طریق سایت www.141.ir.

- ارائه خدمات اطلاع رسانی از طریق پیام‌رسان ها در کانال‌های ۱۴۱ در شبکه‌های اجتماعی به کاربران.

- اطلاع رسانی وضعیت جوی و ترافیکی از طریق مرکز مدیریت راه و تابلوهای پیام متغیر منصوبه و فعال در مسیر.

- انتشار اطلاعیه‌های مرکز مدیریت راه‌ها از طریق رسانه ملی و پایگاه‌های خبری.

آماده‌باش ۴۵۰ آتش‌نشان و ۱۳۴ ایستگاه آتش‌نشانی برای برگزاری مراسم ارتحال امام راحل

قدرت الله محمدی در مورد استقرار آتش نشانان در اطراف حرم مطهر امام خمینی(ره) اظهار کرد: علاوه بر آماده باش کامل تمام ایستگاه های آتش نشانی تهران در سالروز ارتحال امام راحل، تعدادی از آتش نشانان به همراه خودروهای عملیاتی با استقرار خود در اطراف محل برگزاری مراسم، تأمین ایمنی این مراسم را بر عهده خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی درباره استقرار نیروهای آتش نشانی پایتخت برای تأمین ایمنی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) گفت: ۴۵۰ نفر از آتش نشانان به همراه ۱۶۵ دستگاه خودروی عملیاتی سبک و سنگین و ۶۵ دستگاه موتورسیکلت در ۸۰ نقطه از جمله درب های ورودی حرم مطهر، پارکینگ ها، صحن ها، شبستان ها، بزرگراه ها و خیابان های منتهی به حرم امام(ره)، عوارضی تهران-قم و... مستقر می شوند و تأمین ایمنی مراسم را به صورت همه جانبه بر عهده خواهند داشت.

محمدی خاطرنشان کرد:  آتش نشانان از شامگاه روز شنبه ۱۳ خرداد در نقاط از پیش تعیین شده استقرار می یابند و تا پایان مراسم و عادی شدن تردد در معابر، در این نقاط حضور دارند  و مدیران عملیاتی نیز در طول برگزاری مراسم، با خودروهای خود به صورت گشت زنی از نقاط استقرار آتش نشانان بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه ۱۳۴ ایستگاه آتش نشانی در روز ۱۴ خرداد در آماده‌باش کامل به سر می برند، تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود حین برگزاری مراسم در این روز، حتما نکات ایمنی را رعایت کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی سریعا مراتب را به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اطلاع دهند.

جزئیات اقدامات سازمان بهشت زهرا برای برگزاری مراسم ارتحال امام(ره)

جواد تاجیک شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره)  به تشریح اقدامات و برنامه‌های این سازمان در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت.

وی گفت: انسداد ترافیکی مورد نیاز با هماهنگی پلیس راهور، جابجایی زائران با ۴۰ دستگاه ماشین برقی، خط کشی پارکینگ ها و معابر منتهی به مراسم، مناسب سازی پارکینگ‌ استقرار اتوبوس استان‌ها، آسفالت معابر و لکه گیری پارکینگ‌ها، تهیه و نصب بنرهای ویژه مراسم و هدایت مسیر زائرین و آماده سازی ۲۰۰۰ چشمه سرویس بهداشتی اطراف حرم از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بهشت زهرا (س) به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل به شمار می روند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: در حوزه فضای سبز نیز برای آماده سازی محوطه حرم مطهر امام خمینی (ره) اقداماتی نظیر انجام گلکاری، علف زنی، چمن زنی و آماده سازی آبنما انجام شده است. همچنین به منظور آماده سازی محدوده حرم در زمان برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در قالب یک طرح جهادی رنگ آمیزی جداول، سطل های زباله و مخازن آهنی صورت گرفت.

وی با اشاره به برگزاری برنامه فرهنگی سازمان بهشت زهرا (س) به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: یکی از این برنامه ها، رویداد هنری امام امت- امت امام بود که از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت با حضور جمعی از هنرمندان کشور در حرم مطهر امام و بهشت زهرا (س) برگزار شد. در این رویداد هنرمندان منتخب کشورمان به تولید آثار فاخر گرافیکی، تصویرسازی، پادکست و حروف نگاری پرداختند.

تاجیک اظهار کرد: برخی از آثار تولید شده در رویداد هنری امام امت- امت امام در قالب پوستر چاپ و به عنوان هدیه فرهنگی به بسیاری از سازمان ها ارسال شده است؛ همچنین تمام آثار هنری تولید شده در این رویداد هنری جهت بهره برداری در اختیار سازمان زیباسازی شهرداری تهران و مترو قرار گرفته‌اند.

شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی سازمان بهشت زهرا (س) سوگواره هنری امام امت- امت امام است که در فضای مجازی و نشریات اطلاع رسانی شده و علاقمندان می توانند تا ۱۵ خرداد آثار خود را از طریق سایت honareheyat.com به دبیرخانه دائمی این سوگواره هنری ارسال کنند.

تاجیک ایجاد گذرگاه فرهنگی از مسیر گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تا حرم مطهر امام خمینی (ره) را از دیگر برنامه های فرهنگی سازمان بهشت زهرا (س) به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: در این گذرگاه فرهنگی حدود ۴۰ موکب ستاد مردمی ارتحال امام خمینی (ره) با محوریت و ابتکار عمل سازمان بهشت زهرا (س) به انجام فعالیت های فرهنگی از جمله اکران فیلم‌های مستند با موضوع امام خمینی (ره) و پذیرایی می‌پردازند.

وی پشتیبانی از ایستگاه‌های صلواتی را به عنوان بخش دیگری از برنامه های سازمان بهشت زهرا (س) در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) برشمرد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) برگزاری اجتماع بزرگ دانشجویان بسیجی در شبستان امام خمینی (ره) را از ابتکارات فرهنگی این سازمان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: همزمان با این اجتماع نیز برنامه‌های مختلفی در قطعات گلزار شهدای بهشت زهرا ( س) با موضوع تفکرات امام و پیاده روی به سمت حرم مطهر برگزار می شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، تاجیک بخش خدمات اجتماعی نیز در حرم مطهر امام خمینی (ره) با هدف مدیریت و ساماندهی کارتن خواب ها در ایام برگزاری مراسم ارتحال فعال شده.  مضاف بر این استقرار ۲۰ ایستگاه اطلاع رسانی "از من بپرسید" از دیگر اقداماتی است که در حوزه اجتماعی انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =