پیش‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری برگزار شد

اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب در پیش همایشی در دانشگاه آزاد شهرکرد تحلیل و بررسی شد.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیش ‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری و افتتاحیه یازدهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید به‌همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد چهارمحال‌ و بختیاری و با حضور حجت الاسلام شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سالن شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال ‌و بختیاری در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب یک کنشگر سیاسی اجتماعی، دانشمند، سیاستمدار، فیلسوف و به‌طور خاص نظریه پرداز توانمند و قدرتمند جهان هستند که منجر شده در جهان به عنوان رهبری قدرتمند محسوب شوند.

 رحیمی اظهار کرد: از نکات مهم شخصیت این عالم فرزانه اینست که در حیطه هایی از علم و دانش پا نهاده اند که معمولا روحانیت وارد این حوزه نمی شوند لذا حرکت علمی کشور را به خوبی رهبری و راهبری کرده اند و پیشرفت های بسیار زیادی که در کشور در علوم مختلف مهندسی، زیستی، تجربی و حتی انسانی داشته ایم، نقش رهبر فرزانه انقلاب به خوبی مشاهده می شود.

رحیمی در ادامه این مراسم از تأسیس دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خبر داد و گفت: راه اندازی آزمایشگاه‌های محیط زیست و دامپزشکی نیز در دستور کار قرار دارد.

 وی با اشاره به اینکه امسال تعداد مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی دانشگاه به پنج نشریه رسیده است، بیان کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد با هفت سرآمد علمی، بالاترین شمار سرآمدان علمی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است و سه مرکز تحقیقاتی و دو مرکز رشد دانشگاه امسال پس از طی مراحل راستی‌آزمایی، حائز درجه یک شدند.

رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد به تشریح عملکرد و وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در زمینه‌های مختلف پرداخت و افزود: ۱۱ هزار دانشجو یعنی ۳۷ درصد دانشجویان استان در پنج واحد و پردیس دانشگاهی در شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و اردل در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.

رحیمی بیان کرد: ۱۴۰ رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی دایر شده که ۳۰ رشته مربوط به دو سال گذشته است و رشد دانشجو نیز در دو سال اخیر ۳۰ درصد رشد داشته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد چهارمحال ‌و بختیاری هم با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدا به‌ویژه شهدای عرصه علم و با اشاره به فراز و فرودهای جوامع اسلامی در ادوار مختلف تاریخ، گفت: در بررسی چرایی فراز و فرودها به کلیدواژه شناخت عموم، خواص و تبیین جایگاه ولی و رهیر جامعه و نقش آن در کارآمدی و موفقیت جوامع می رسیم  

حجت‌الاسلام رضا قاسمی‌نژاد افزود: نخستین حکومت و جامعه اسلامی در زمانی شکل گرفت که کلید واژه شناخت رهبر جامعه هم از سوی خواص و هم عوام جامعه تحقق یافت و جایگاه رهبر و ولایت‌پذیری انفاق افتاد و لذا جامعه جاهلیت مبدل به جامعه اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه پس از رحلت نبی مکرم اسلام کلیدواژه رهبری به دست فراموشی سپرده شد، گفت: بعد از ایشان، خواص و عوام جامعه نمی‌دانستند که جایگاه ولی جامعه چیست و لذا شاهد فراز و فرودهای فراوان و رخدادهای و مصیبت‌های فراوان از ماجرای حکمین تا حادثه کربلا هستیم.

قاسمی‌نژاد با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی تحت رهبری امام راحل(ره)، بیان کرد: شناخت رهبری و تبعیت از ایشان از سوی خواص و عوام جامعه باعث شد که انقلاب به پیروزی برسد؛ در تاریخ انقلاب اسلامی هر جا نسبت به شناخت و تبعیت از ولی‌فقیه کوتاهی شده، جامعه نیز رو به ضعف و کاستی رفته و دشمنان سوءاستفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال از ولایت و رهبری امام خامنه‌ای سپری می‌شود، ادامه داد: متأسفانه جامعه نخبگانی و علمی کشور نسبت به تبیین مقام و جایگاه رهبری هیچ اقدامی انجام نداده است و لذا نباید انتظار داشته باشیم که کف جامعه ثمرات نظام و رهبری را بشناسد و بداند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تأکید کرد:  رهبر انقلاب شخصیتی سرآمد در ساحت‌های علمی، سیاسی، اجتناعی، فلسفه، عرفان و ادبیات دارند اما جامعه نخبگانی در شناخت شخصیت رهبر جامعه ضعف دارد.

قاسمی‌نژاد با اشاره به دو اقدام مهم جامعه دانشگاهی و نخبگانی کشور در راستای شناخت شخصیت رهبر جامعه که از دو سال قبل کلید خورده است، بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری در این دو حرکت جزو استان‌های پیشگام بوده و امیدواریم این حرکت‌ها تبدیل به بک جریان پایدار شوند.

وی افزود: حرکت نخست ناظر بر طرح اندیشه تمدن‌ساز مقام معظم رهبری است که در سه مرحله برگزار شد و در طی این طرح، اساتید دانشگاه آثار ایشان از جمله طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن انسان ۲۵۰ ساله را با رویکردی بدیع و نو به بحث و بررسی گذاشتند که افکار و اندیشه‌ها و مفهوم‌سازی‌های ایشان باعث شگفتی اساتید و شور و اشتیاق بیشتر آن ها به شناخت شخصیت علمی مقام معظم رهبری شدند.

قاسمی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر شاهد دومین حرکت هستیم که ناظر بر بررسی یکی از ابعاد علمی رهبری یعنی اندیشه ها و فعالیت های قرآنی ایشان است و یکی از ۳۰ پیش‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری که به میزبانی دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.

دبیر پیش‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری تأکید کرد: امید است این حرکت‌ها تبدیل به یک جریان شود و التزام عملی به ولایت و شناخت واقعی از رهبر جامعه به ‌ویژه از سوی جامعه نخبگانی اتقاق بیفتد.

قاسمی‌نژاد در پایان گفت: افتتاحیه یازدهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید همزمان با این پیش‌نشست در حال برگزاری است که ۱5۰ نفر از اساتید دانشگاه در این دوره به مدت سه روز با برگزاری کارگاه‌ هایی با تدریس اساتید کشوری حضور دارند.

در آئین طرح ضیافت اندیشه اساتید، حسن بنیانیان در خصوص تعلیم و تربیت، علی صدرا سبک زندگی با خانواده تا بهشت و حجت الاسلام سید امیر سخاوتیان هویت شناسی نسل z و تعامل فعال با این نسل مطالبی را در قالب کارگاه آموزشی برای اعضای هیأت علمی بیان کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1185201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =