۳ هزار پایان‌نامه با موضوع قرآن کریم در مراکز آموزشی تدوین شده است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: به برکت انقلاب بیش از سه هزار پایان‌نامه با موضوع قرآن در کشور نوشته شده است و ۴۰ مرکز در سراسر کشور در حوزه فعالیت‌های قرآنی فعالند و به مطالعات علمی و پژوهشی می‌پردازند.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیش ‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری و افتتاحیه یازدهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید به‌همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد چهارمحال‌ و بختیاری و با حضور حجت الاسلام شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سالن شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری غالباً با چهره سیاسی مطرح هستند و بُعد علمی شخصیت ایشان مغفول است.

پیش‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری برگزار شد

شریفانی اظهار کرد: ایشان یک عالم ربانی و متخصص در ادبیات، تاریخ و قرآن کریم هستند؛ مقام معظم رهبری ۵۰ سال قبل در مشهد یک مفسر شاخص بودند که پا به پای شخصیت‌های علمی و بلکه در بسیاری از حوزه‌ها فراتر از آنان تفسیر گفته‌اند و حرف‌های ایشان امروز هم برای ما بدیع است.

وی افزود: باید از محبوبیت قرآن در بین مردم برای برپایی نشست‌های قرآنی نهایت بهره را برد زیرا قرآن سراسر گنجینه و اسرار است و یک عمر هم برای شناخت این کتاب کافی نیست.

شریفانی اظهار کرد: رهبر ما هر ساله دو تا سه سخنرانی مهم قرآنی در مناسبت‌های مختلف دارند و مجموعه این بیانات گویای اندیشه‌های قرآنی ایشان است؛ برای شناخت این اندیشه‌ها همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی ایشان در دست کار است و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مقاله به دبیرخانه رسیده و در ۳۰ استان برپایی پیش‌نشست این همایش برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب بیش از سه هزار پایان‌نامه با موضوع قرآن در کشور نوشته شده است، افزود: ۴۰ مرکز در سراسر کشور در حوزه فعالیت‌های قرآنی فعالند و به مطالعات علمی و پژوهشی می‌پردازند. امروزه ده‌ها فرهنگ‌نامه قرآنی داریم و هزاران نرم‌افزار قرآنی نیز در موضوعات گوناگون، انواع نشریات در سطوح مختلف علمی، کتابخانه‌های متعدد قرآنی، بیش از یک‌هزار ترجمه‌ فارسی قرآن در دسترس ما قرار دارد که در تمامی دستاوردهای قرآنی کشور در انقلاب، رهبری سهمی ویژه دارند و در کتاب‌ها و جلسات قرآنی توصیه‌ و راهبری داشته‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کشور در تبیین توصیه های مقام معظم رهبری در ارتباط با قرآن کریم، توضیح داد: توصیه نخست ناظر بر آموختن قرآن است و ده‌ها تعبیر از رهبری در توصیه به قرآن‌آموزی وجود دارد؛ پیامبر(ص) رسالت‌هایی ناظر بر قرآن داشتند که به تصریح آیه دوم از سوره مبارکه جمعه، تعلیم قرآن یکی از این رسالت‌ها بود و روایات فراوانی نیز در توصیه به فراگیری قرآن وجود دارد.

شریفانی گفت: در بیانات رهبر معظم انقلاب، بیش از ۱۰ برکت انس با قرآن کریم مورد اشاره و تأکید واقع شده از جمله اینکه انس با قرآن انسان را قوی و بصیر می‌کند، او را هدایت کرده و راه را نشانش می‌دهد، به فرد اعتماد به نفس می‌دهد و مسیر عزت را برایش هموار می‌کند.

وی فهم قرآن را یکی دیگر از توصیه های رهبری در خصوص قرآن دانست و افزود: پس از فراگیری و انس با قرآن، باید به سراغ فهم برویم و بدانیم که فاصله ما تا فهم قرآن چیزی شبیه به بی‌نهایت است.

شریفانی تدبر در قرآن را توصیه دیگر رهبری عنوان کرد و ادامه داد: تدبر در قرآن جدای از فهم آن است و اگر تدبر نباشد، به هدف عالی قرآن نمی‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه آخرین توصیه رهبر معظم انقلاب عمل به قرآن است، گفت: هر کسی به مضامین و دستورات قرآن عمل کند، انسانی قرآنی است.  

کد خبر: 1185221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =