مهرداد بذرپاش را بیشتر بشناسید

مهرداد بذرپاش پس از استعفای رستم قاسمی از سمت وزارت راه و شهرسازی در تاریخ شانزده آذر 1401 و با اکثریت آراء نمایندگان مجلس به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهرداد بذرپاش متولد ۱۳۵۹ در تهران، سیاستمدار و رئیس هیئت مدیره بنیاد اجتماعی برکت احسان (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) است. او صاحب‌امتیاز روزنامه وطن امروز و نماینده مردم تهران در دوره نهم و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، قائم مقام بنیاد تعاون سپاه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان، مدیرعامل سایپا، مدیرعامل پارس خودرو و مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور بوده‌است.

داود منظور را بیشتر بشناسید

مهرداد بذرپاش در سال ۱۳۵۹ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. پدرش منصور بذرپاش در جنگ ایران و عراق شهید شد.

دانشگاه و فعالیت‌های دانشجویی

او در سال ۱۳۷۷ در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته و در رشته مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی فارغ‌التحصیل شد. بذرپاش در دانشگاه شریف سرپرست بسیج دانشجویی بود.

وی از سال دوم تحصیل به عضویت بسیج دانشجویی در آمد و در این ایام با حواشی فراوانی رو به رو بود.

فعالیت در شهرداری

پس از انتخاب احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران، اقدام به تأسیس گروه مشاوران جوان شهردار تهران به عنوان حلقه رابط میان شهرداری تهران و جوانان نمود و از بذرپاش جهت ریاست این گروه دعوت به عمل آورد. پس از چندی، بذرپاش به عنوان مدیر فرهنگسرای خاوران نیز برگزیده شد. بذر پاش با دختر علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم ازدواج کرده‌است.

انتصاب به عنوان رئیس دیوان محاسبات

در تاریخ یک مرداد ۱۳۹۹ و با رای نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.   پیش از او عادل آذر در این مقام فعالیت می‌کرد. 

انتصاب به عنوان وزیر راه و شهرسازی

مهرداد بذرپاش پس از استعفای رستم قاسمی از سمت وزارت راه و شهرسازی در تاریخ شانزده آذر 1401 و با اکثریت آراء نمایندگان مجلس به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =