رسانه عبری: حزب‌الله لبنان برای هر جنگی آماده است

رسانه‌های عبری اعلام کردند که افزایش قدرت حزب‌الله لبنان در طول ۱۷ سال بزرگترین شکست برای اسرائیل است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری المیادین، یوسی یهوشع، خبرنگار امور نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت در مقاله‌ای نوشت: با اینکه بسیاری در ارتش اسرائیل معتقدند که حزب‌الله خواهان جنگ نیست؛ اما امکان وقوع جنگ در شرایط کنونی از زمان جنگ دوم لبنان که ۱۷ سال از آن می‌گذرد، بسیار بالا است. احتمال جنگ با حزب‌الله افزایش یافته است. این مساله دلایل زیادی دارد که از جمله مهم‌ترین آن تضعیف روابط میان اسرائیل و واشنگتن و بحران داخلی است. این جنگ تجربه‌ای خواهد بود که احتمالا اسرائیل آن را ندیده باشد. دور دیگری درگیری در غزه وجود نخواهد داشت. باید تصویب قوانین قضایی و تظاهرات متوقف شده و برای این حادثه بزرگ آماده شویم.

حزب‌الله لبنان: نمی‌توان در برابر تکرار تعدی به قرآن کریم سکوت کرد

وی گفت: اسرائیل در دوره بسیار سرنوشت سازی قرار دارد؛ اما آماده جنگ با حزب‌الله نیست. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان می‌داند چه زمانی از لیزر برای رهگیری موشک‌ها استفاده خواهد کرد و می‌داند چند تیربار دفاعی در اختیار دارد. حزب‌الله اطلاعات دارد و همه چیز برایش آشکار است. افزایش قدرت حزب‌الله در طول ۱۷ سال بزرگترین شکست برای اسرائیل است و هیچ کسی آن را حل نکرده است. ما از رهبران اسرائیلی می‌خواهیم همه چیز را کنار بگذارند و آماده جنگ شوند. بزرگترین جبهه قابل انفجار بین پنج جبهه امنیتی که این هفته فعال بودند لبنان است. بزرگترین چالش برای اسرائیل درحال حاضر تعامل با حزب‌الله و نصرالله است که در مدت اخیر اسرائیل را به چالش کشیده است. احتمال وقوع جنگ و وخامت اوضاع و کشیده شدن به جنگ بسیار بالاست. پنج جبهه امنیتی که این هفته فعال بودند غزه، سوریه، لبنان، اردوگاه جنین در کرانه باختری و حملات تل‌آویو هستند. سید حسن نصرالله در تشخیص نقاط ضعف داخلی اسرائیل ماهر است و کارشناس امور اسرائیل است برای همین آماده ماجراجویی و ریسک است.

اخیرا آموس یادلین، رئیس شعبه اطلاعات نظامی سابق در ارتش اعلام کرد: بزرگترین تهدید برای اسرائیل حزب‌الله است. در جنگ آتی ما با یک ارتش نظامی مواجه خواهیم شد.

یادلین از قدرت حزب‌الله طی جنگ آتی صحبت کرد و گفت: احتمالا حزب‌الله با نیروهایش در جنگ وارد جنگ می‌شود.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به پرونده قدرت بازدارندگی این رژیم پرداخت و اعلام کرد که این قدرت اکنون وجود ندارد و حزب‌الله لبنان این قدرت را در اختیار دارد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان ۲۵ مه تهدید کرد که اگر رژیم صهیونیستی مرتکب حماقت جدیدی شود با جنگی جدید مواجه خواهد شد.

وی گفت که افزایش قدرت محور مقاومت در ازای کاهش قدرت رژیم صهیونیستی و فرار اسرائیلی‌ها از جنگ است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1188749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =