همه آنچه باید در مورد نام جدید توییتر بدانید

نام توییتر در شرف ناپدید شدن است و X نام جدیدی است که ایلان ماسک آن را برگزیده و اشاره به دیدگاه جدید او در مورد «اپلیکیشن همه چیز» دارد. اما در نهایت هدف او از انتخاب این اسم چیست؟

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ توییتر در سال ۲۰۰۶ توسط جک دورسی طراحی و معرفی شد و به یکی از مهم‌ترین وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی تبدیل شد. ولی از زمانی که ایلان ماسک دست روی این پلتفرم گذاشت، تغییراتی را در آن ایجاد کرد که اکثر آنها مورد انتقاد کاربران و کارشناسان قرار گرفت و باعث شد که حتی برخی از این پلتفرم خارج شوند. و همین انزجار از توییتر بود که باعث شد مارک زاکربرگ، بنیانگذار متا، تصمیم گرفت یک پلتفرم اجتماعی جدید به نام «تردز» ایجاد کند که کاملا از توییتر تقلید می‌کند و هدف آن جذب کسانی است که به دلیل اقدامات و تفکرات ماسک از توییتر طرد شدند.

تردز و هر چیزی که باید در مورد اپلیکیشن جایگزین توییتر بدانید

ماسک قبل از خرید توییتر در مورد چشم‌اندازش از «اپلیکیشن همه چیز» صحبت کرد و به نظر می‌رسد که از توییتر به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به این هدف استفاده کرده است. اما دقیقا دیدگاه ماسک برای این اپلیکیشن چیست؟

چرا توییتر X نامیده می‌شود؟

ایلان ماسک علاقه و وسواس خاصی به حرف ایکس دارد. یکی از شرکت‌های اولیه او X.com بود. این شرکت یک بانک آنلاین بود که ماسک با کمک سه نفر دیگر در پالو آلتوی کالیفرنیا تاسیس کرد. ماسک با تاسیس این شرکت قصد داشت یک بانک آنلاین با خدمات کامل ایجاد کند که تمام فرآیندهای بانکی از جمله حساب‌های چک و پس‌انداز، کارگزاری‌ها و بیمه را ارائه می‌دهد. این شرکت در ماه مارس ۲۰۰۰ با شرکت دیگری با نام «کانفینیتی» ادغام شد و PayPal را تشکیل داد.

به غیر از این، حرف ایکس در نام خودروهای شاسی بلند تسلا هم دیده می‌شود. همچنین نام فرزندش با حرف ایکس شروع شده است (X Æ A-12)؛ نامی که تلفظ آن کنجکاوی خیلی‌ها را برانگیخته کرده بود.

ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود؛ ماسک در سال ۲۰۲۳ یک استارتاپ هوش مصنوعی تاسیس کرد که نامش xAI است و کارمندان سابق هوش مصنوعی، گوگل، تسلا، توییتر و شرکت‌های دیگر را استخدام کرد. به گفته ماسک، این شرکت از نزدیک با توییتر و تسلا، شرکت‌هایی که این کارآفرین رهبری می‌کند، همکاری خواهد کرد و یکی از اهداف آن ایجاد هوش مصنوعی با قابلیت استدلال ریاضی پیشرفته است، چیزی که به نظر او مدل‌های دیگر فاقد آن هستند.

اما دقیقا X چیست؟

https://images.axios.com/rD8KiyG9vMyQA_6PqwLN1xLpfUU=/0x0:6000x3375/1920x1080/2023/07/25/1690277524817.jpg?w=1920

ایلان ماسک در اکتبر ۲۰۲۲، قبل از خرید توییتر، این پلتفرم رسانه اجتماعی را «شتاب‌دهنده‌ای برای ایجاد ایکس، اپلیکیشن همه چیز» توضیف کرد. ماسک در این مورد گفت که علاقه‌مند ایجاد یک «ابراپلیکیشن» مشابه وی‌چت چین، پی‌تی‌ام هند و جئوجک اندونزی است که به کاربران امکان نقل و انتقال پول، تماشا و گوش دادن به محتوا و دسترسی به سایر خدمات مانند نحویل غذا را به غیر از موارد معمول ارائه می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی است که شرکت ماسک در اوائل ماه ژوئیه مجوزهای انتقال پول را در سه ایالت آمریکا دریافت کرده و این امر نشان می‌دهد که او در حال آماده شدن برای تبدیل X به یک تجارت نقل و انتقال پول است. البته هنوز مشخص نیست که قدم بعدی او کدام خواهد بود.

ماسک در ژوئن ۲۰۲۲، به کارکنان توییتر گفت: شما اساسا در وی‌چت در چین زندگی می‌کنید. اگر بتوانیم وی‌چت را با توییتر بازسازی کنیم، به موفقیت بزرگی دست خواهیم یافت.

در جلسه سهامداران تسلا در ماه اوت ۲۰۲۲ نیز گفت: چشن‌انداز بسیاری بزرگی برای X به عنوان ابزاری دارد که برای جهان بسیار مفید است. با این حال، هنوز مشخص نیست که دقیقا دید کامل او چیست. برخی از کارشناسان می‌گویند این احتمال وجود دارد که توییتر به یک برنامه کوچک در یک پلتفرم بزرگ‌تر تبدیل خواهد شد.

لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی جدید توییتر، روز یکشنبه در توییتی اعلام کرد که تغییر نام توییتر بخشی از هدف این شرکت برای «تغییر میدان شهر جهانی» فراتر از یک شبکه اجتماعی است. ایکس وضعیت آینده تعامل نامحدود است؛ با محوریت صدا، تصویر، پیام، نقل و انتقالات پولی و  ایجاد یک بازار جهانی برای ایده‌ها، کالاها، خدمات و فرصت‌ها. با استفاده از هوش مصنوعی، ایکس همه ما را به روش‌هایی که تازه تصور می‌کنیم به هم متصل می‌کند.

چه چیزی تغییر خواهد کرد؟

اولین تغییری که ماسک انجام داد تغییر به لوگوی جدیدی بود که به عنوان «آرت دکوی مینیمالیستی» توصیف می‌شد که بعداً اصلاح خواهد شد. لوگوی جدید جایگزین پرنده آبی کلاسیکی شد که تصویر این شرکت از زمان تاسیس آن بوده است.

در حال حاضر هیچ تغییر دیگری اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود که ایلان ماسک روند تحول را تازه آغاز کند. با این حال، اینکه آیا کاربران با این تغییرات پیش خواهند رفت یا در ادامه مسیر یک استراتژی جدید اتخاذ می‌شود، هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =