تعاونی‌های شبکه‌ای برای تأمین زنجیره ارزش محصولات زنان سرپرست خانوار ایجاد خواهد شد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های شبکه‌ای برای تأمین زنجیره ارزش محصولات زنان سرپرست خانوار تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در نشستی که در محل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با معاون تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و مدیر اشتغال قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه برگزار شد، بر ضرورت توجه به ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار تأکید کرد و گفت: باید با ایجاد تعاونی‌های منطقه‌ای در استان‌های مختلف کشور و امکان تأمین مواد اولیه و صادرات اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار را فراهم کنیم.

او با بیان اینکه معاونت زنان دستگاه سیاست‌گذار است، اظهار داشت: به دلیل اینکه ما دستگاه اجرایی نیستیم نمی‌توانیم مستقیم وارد شویم اما می‌توانیم با سیاستگذاری و شناسایی‌هایی که در سفرهای استانی داریم کمک کنیم تا مسیر تأمین مواد اولیه تا عرضه اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار هموار شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تبصره 18 امسال بهتر از سال گذشته عمل کرده گفت: با توجه به صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار، دولت ضامن آن‌ها می‌شود.

او همچنین بر ضرورت ایجاد اشتغال خانواده‌محور به جای کمک‌های بلاعوض تأکید کرد و گفت: باید شرایط توانمندسازی و خوداشتغالی برای افرادی که توانایی کار را دارند فراهم شده و مسیر برای تأمین مواد اولیه تا عرضه آن‌ها هموار شود.

همچنین مقرر شد شتابدهنده‌های پشتیبان از تولید زنان سرپرست خانوار برای ایجاد تعاونی‌های شبکه‌ای در مشاغل خانگی و به صورت خاص صنایع دستی جهت بهبود این صنعت و روزآمدی آن و تأمین لوازم اولیه آن فراهم شود.

در این دیدار معاون تعاون وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی و مدیر اشتغال قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پیشنهاداتی را برای عرضه بهتر کالاهای تولیدی زنان سرپرست خانوار ارائه دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =