حضور جهادگران دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در روستای محروم «ریه» /۲۰۰ خانوار از خدمات پزشکی رایگان بهره‌مند شدند

مدیرکل فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت:دانشجویان جهادگر و جمعی از پزشکان و استادان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با حضور در روستای محروم «ریه» شهرستان بهارستان خدمات پزشکی از جمله ویزیت رایگان، توزیع دارو و... به ۲۰۰ خانوار و بیماران نیازمند ارائه کردند.

منصور علی‌مهدی؛ مدیرکل فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: گروه محرومیت زدایی «مدافعین سلامت» دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از سال ۱۳۹۸ با حضور جمعی از اساتید گروه پزشکی و غیر پزشکی و متخصصین غیر وابسته به دانشگاه، خیرین دانشجویان و جامعه پزشکی بسیج اساتید با هدف ارتقا سلامت، ویزیت رایگان، ارایه خدامات روانشناختی و مشاوره، توزیع بسته های معیشتی و لباس و ارائه آموزش‌های اجتماعی و فعالیت فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران فعالیت خود را آغاز کرد.  

روایت خواندنی دانشجویان دانشگاه آزاد از اولین تجربه‌های جهادی/ لذت خدمت با چاشنی لبخند بر دیدگان کودکان مناطق محروم

وی ادامه داد: با استقبال پرشور خیرین،  گروه مدافعین سلامت تاکنون در ۷ برنامه محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار و حاشیه ای شهر تهران از جمله کوره‌های آجر پزی، روستاهای شهرستان رباط کریم، نسیم شهر، صالحیه و ... خدمات ارزشمندی را ارایه کرده است.

علی‌مهدی تصریح کرد: این گروه با کمک سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام(ره)، آموزش و پرورش و سایر خیرین با شعار ارتقاء بهداشت عمومی و پیشگیری و درمان بیماری‌ها و ارائه خدمات پزشکی رایگان در بیشتر مناطق استان تهران خدمات درمانی را با کمک اساتید دانشگاه آزاد پزشکی تهران، دانشجویان و خیرین ارائه کرده است.  

وی خاطرنشان کرد: در این اردوهای محرومیت زدایی دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی در کنار اساتید در حوزه‌های مختلف نقش آفرینی می کنند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران افزود: اولین اردوی محرومیت زدایی این گروه در روستای قاسم آباد در حوزه پزشکی، دندانپزشکی، ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع لباس در کوره های آجرپزی قاسم‌آباد آغاز و آخرین اردو نیز در روستای ریه واقع در شهرستان بهارستان با هدف ویزیت رایگان، توزیع دارو و ارائه خدمات آموزشی برای ۲۰۰ خانوار طراحی گردید.

وی اضافه کرد: گروه مدافعین سلامت هر چند وقت یکبار با هدف ارتقا سلامت، اردوهای محرومیت زدایی را برای مناطق حاشیه شهر تهران در نظر می‌گیرد. این برنامه‌های محرومیت زدایی و خداپسندانه تاکنون با استقبال قابل توجه افراد نیازمند و کم برخوردار حاشیه شهر تهران مواجه شده است.

علی‌مهدی تصریح کرد: آخرین اردو ۲۳ تیرماه جاری در روستای ریه آغاز شد که در این اردو ۲۰ دانشجو و ۱۰ استاد حضور داشتند و خدمات بسیار ارزشمندی را در حوزه درمان ارائه کردند و نقطه عطف این اردو بهره گیری مددجویان بهزیستی از این خدمات درمانی بود.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1192272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =