چرا بورس افت کرد؟/ بازار سرمایه دماسنج وضعیت اقتصادی ایران

کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بیشترین دلیل افت شاخص بورس به بی اعتمادی مردم بازمی‌گردد.

حسین نصیری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار بورس اظهار کرد: در ماه‌های تیر و مرداد به دلیل گرمای شدیدی در ایران وضعیت اقتصاد، امکان تولید در بسیاری از صنایع برای بخش تولیدی کاهش می‌یابد، بنابراین در این مدت شاهد کاهش نسبی تولید هستیم که خود عاملی برای افت بورس است.

بیشتر بخوانید:

تنها راه نجات بورس افزایش رشد تولید است/ کاهش قدرت خرید مردم

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه به نوعی دماسنج وضعیت اقتصادی ایران است، بیان کرد: بی اعتمادی به بورس به دلیل رفتارهای دولت در بازار سرمایه یکی دیگر از دلایل افت بورس است؛‌ که این بی اعتمادی باعث از بین رفتن سرمایه اجتماعی می‌شود و ریسک بازار به ویژه بورس را افزایش می‌دهد. همچنین بی اعتمادی باعث می‌شود تعداد زیادی از سرمایه گذاران ترجیح بدهند که سرمایه گذاری نکنند و پول نقد نگهداری کنند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه قیمت دلار یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در بورس، است گفت: قیمت دلار در بورس تاثیر گذار است ولی در مجموع  در حال حاضر بیشترین دلیل افت شاخص بورس به بی اعتمادی مردم بازمی‌گردد.

نصیری افزود: تصمیمات یکباره دولت سبب آسیب به بازار سرمایه می‌شود، بی تجربگی مسئولان اقتصادی نیز به این آسیب‌ها دامن زده است.

کارشناس بازار سرمایه به سرمایه گذاران توصیه کرد و گفت: کاهش بورس طبیعی است و بهترین زمان برای ورود افرادی است که قصد سرمایه گذاری دارند زیرا ارزش ذاتی آن‌ها بیشتر از ارزش ظاهری آن ها هستند و تا انتهای سال به سوددهی خواهند رسید.

وی بیان کرد: بهترین زمان برای ورود به بازار بورس زمانی است که همه نا امید هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =