روند قطره‌چکانی واردات خودرو تاثیری در قیمت‌ها نخواهد داشت/ ۲ فرضیه احتمالی برای آینده بازار

کارشناس صنعت خودرو گفت:‌ واردات خودرو شفاف نیست و نه تنها در این حوزه گفتار درمانی می‌شود.

بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: واردات خودرو متاسفانه روند شفافی ندارد و تنها دارد گفتار درمانی صورت می‌گیرد. امروز اعلام شد که تا دو هفته آینده خودروهای وارداتی وارد کشور می‌شوند، زمان ترخیص این خودروها نامشخص است، عدم هماهنگی بین سازمان استاندارها و نهادهای مربوط همچنان ادامه دارد و همین موضوعات سبب شفاف نبودن این امر شده است.

بیشتر بخوانید:

بازار خودرو معیاری برای سنجش وضعیت سایر بازارها/ قیمت‌ها کاهشی‌تر می‌شود؟

وی افزود: در حال حاضر تقریبا ۵ ماه از سال گذشته است و زیر هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است، در ۷ ماه آینده نیز تا خودروها وارد کشور و ترخیص شود و سامانه فروش آن مشخص شود زمان زیادی خواهد گذشت، بنابراین انتظار نمی‌رود در سال جاری تعداد قابل توجهی خودرو وارد کشور شود.

صدرایی با اشاره به اینکه تعداد فعلی تعیین شده خودروهای وارداتی تاثیری در بازار نخواهد گذاشت،‌ بیان کرد: خبرهایی که از واردات خودرو اعلام می‌شود، می‌تواند در کوتاه مدت در بازار تاثیر گذار باشد و سبب کاهش قیمت‌ها شود، اما در بلند مدت بستگی به این دارد که واردات خودرو چقدر تداوم داشته باشد.

کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: واردات خودرو در تعداد کم و قطره چکانی تاثیری در بازار نخواهد داشت و تنها سبب ایجاد نوساناتی می‌شود و حتی ممکن است سبب افزایش قیمت‌ها در آینده شود و تمامی آینده این بازار به شفافیت بستگی دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های ارزی که در کشور وجود دارد، انتظار می‌رود تا انتهای سال گذشته تعداد قابل توجهی خودرو قطعا وارد کشور نخواهد شد.

صدرایی با اشاره به وضعیت فعلی بازار خودرو،‌ افزود: وضعیت فعلی بازار بیشتر درگیر اخبار واردات است، تقاضا برای واردات خودرو وجود دارد که در صورت کمبود این تقاضا انباشت می‌شود، اگر تا سه ماه آینده وعده‌های مسئولان محقق شود، تقاضا نیز کاهش می‌یابد و بازار به آرامش می‌رسد.

کارشناس صنعت خودرو گفت: اما اگر در بازار خودرو همچنان تقاضا وجود داشته باشد و تقاضای انباشت شده به این نتیجه برسد که امیدی به بازار خودرو نیست، به سمت خودروهای مونتاژی چینی می‌رود درنتیجه بازار به روند صعودی خود بازخواهدگشت.

صدرایی درباره وضعیت بازار خودرو در آینده اظهار کرد: احتمال افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو در صورت از بین نبردن تقاضا وجود دارد اما بعید است که قیمت‌ها همچون سال‌ گذشته جهش یابد، اما تا حدودی می‌توان نوسان‌های ریزی را برای آن در نظر گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =