جزئیات اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی از زبان سردار رادان

فرمانده کل انتظامی ضمن تشریح اجرای طرح مقابله با پوشش‌های نامتعارف و بی‌حجابی توسط پلیس گفت: شاید در کل کشور به تعداد انگشتان یک دست بودند افرادی که در برابر پلیس مقاومت کردند و قانون (داشتن حجاب) را رعایت نکردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اجرای طرح پلیس برای مقابله با پوشش‌های نامتعارف در جامعه را بعد از گذشت 25 روز چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: تا به امروز کمتر مقاومتی در برابر قانون و تذکرات ماموران پلیس بوده است و درصد بالایی از مردم جامعه به قانون تمکین کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

روند بررسی لایحه حجاب در مجلس به کجا رسید؟

وی با بیان اینکه ورود پلیس به مسئله حجاب یک مقوله خیرخواهانه است، افزود: شاید در کل کشور به تعداد انگشتان یک دست بودند افرادی که در برابر پلیس مقاومت کردند و قانون را رعایت نکردند.

فرمانده کل انتظامی ضمن تشکر از افرادی که به قانون پایبند هستند و از دستورات پلیس تمکین می‌کنند، بیان کرد: مجدداً از آنهایی که اقدام به هنجارشکنی و دعوت به بی‌حجابی می‌کنند درخواست می‌کنم که این هنجار (رعایت حجاب) را خودشان تبلیغ کنند و به قانون کشور احترام بگذارند.

سردار رادان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در 25 روز گذشته شخصی در این زمینه دستگیر شده است یا خیر، اظهار کرد: بله افرادی در این زمینه دستگیر شدند؛ اما دستگیری‌ها بسیار کم بوده است، دلیلش هم این است که این اکثر خانم‌ها و دخترانی که حجابشان ایراد داشته از روی غفلت بوده و بعد از تذکر پلیس حجابشان را رعایت کردند.

وی با بیان اینکه فردی غفلتی انجام دهد در واقع غافل است و پلیس با غافل مجرمانه برخورد نمی‌کند، افزود: اما اگر فردی بر این موضوع (بی‌حجابی) اصرار داشته باشد، حتماً توسط مأموران پلیس دستگیر و تحویل مقامات قضایی می‌شود تا برابر قانون با او برخورد شود.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: البته گروه دومی هم هستند که بی‌حجابی را در فضای مجازی ترویج می‌دهند و احساس می‌کنند که فضای مجازی یک فضای باز است که می‌توانند هر نوع از ناهنجاری را به جامعه تزریق کنند.

سردار رادان گفت: تفاوت این افراد با دیگران در این است که مستقیماً افرادی را مخاطب قرار می‌دهند و عامدانه این جرم را مرتکب می‌شوند به همین دلیل برخورد قضایی با اینها سخت‌تر خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1193368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =