«فصل ایران»سخت‌ترین مرحله تولید سریال سلمان فارسی/نمایی از ایران باستان به تصویر کشیده می‌شود

رئیس سازمان صداوسیما در نخستین روز فیلمبرداریِ مهمترین فصل مجموعه «سلمان فارسی» در پشت صحنه این سریال تأکید کرد تلاش سازمان بر این است که کار با همان نظم و نسق پیش‌بینی شده پیش برود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، پیمان جبلی اظهار کرد: خوشبختانه با زحمات شبانه‌روزی تیم فعال و پرکار سریال و رهبری آقای میرباقری، امروز شاهد شروع فصل دوم یا فصل ایران مجموعه سلمان هستیم که البته در داستان، فصل اول است، اما به لحاظ کار تصویربرداری دومین مرحله ساخت این مجموعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین اظهارات رئیس صدا و سیما درباره بازیگران حاشیه‌آفرین نمایش‌خانگی

وی با بیان اینکه این مجموعه و این فصل از سریال سلمان فارسی از چند جنبه حائز اهمیت است، عنوان کرد: نخست آنکه برای اولین بار در تاریخ تلویزیون و سینما، نمایی از ایران باستان به تصویر کشیده می‌شود و با ساخت و ساز بسیار خوبی که انجام شده، دستاورد بزرگ مجموعه سلمان است و دکورهای مربوط به ایران باستان جالب توجه‌اند.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: دومین نکته پراهمیت اینکه فصل ایران سخت‌ترین مرحله تولید این سریال است. مجموعه‌ای از هنروران و بازیگران حرفه‌ای و مسلط به کار در این فصل حضور دارند و تنها در برداشت امروز، نزدیک به ۶۰۰ هنرور و بازیگر مشغول کار بودند که کار بسیار سنگینی است.

جبلی با اشاره به اینکه شروع کل مجموعه سلمان از همین فصل خواهد بود و داستان سلمان از همین‌جا شروع می‌شود و به همین خاطر باید از جذابیت خوب و ضرباهنگ و داستان قوی برخوردار باشد تا از ابتدا بتواند مخاطب را جذب کند، عنوان کرد: خداوند را شاکرم که با زحمات مجموعه عوامل این کار ارزشمند، شاهد شروع قوی فصل ایران هستیم.

وی اضافه کرد: در این فصل شاهد حضور هنروران و هنرمندانی از همه نقاط ایران هستیم و درواقع، همه به نوعی ایران عزیز را بازنمایی می‌کنند و تمام ایران در نقاط مختلف جغرافیایی، در آینده، خودشان را صاحب این مجموعه خواهند دانست.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه تولید سلمان فارسی با این ابعاد گسترده در شرایط سخت و گرمای بالای ۴۰ درجه با لباس، گریم و شرایط دشواری در حال انجام است، گفت: از همه عوامل تشکر می‌کنم و به آقای میرباقری بابت رهبری بسیار خوب این کار تبریک می‌گویم.

جبلی تأکید کرد تلاش سازمان بر این است که کار با همان نظم و نسق پیش بینی شده و طبق برنامه پیش برود.

در ادامه داود میرباقری، کارگردان مجموعه سلمان فارسی نیز با بیان اینکه در فصل اول سریال سلمان فارسی که فیلمبرداری آن از امروز آغاز شده است، از تولد سلمان تا خروجش از ایران در سن ۲۰ سالگی را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: این بخش از زندگی سلمان تقریباً جغرافیای وسیعی از ایران را پوشش خواهد داد؛ از فارس و جی و اصفهان گرفته تا تیسفون، و باید بتوانیم این مسیر جغرافیایی از جاده ابریشم را با کیفیت خیلی خوبی معرفی کنیم.

وی افزود: حوادث و داستان‌های جذابی در طول این سفر اتفاق می‌افتد. قصه سلمان یک ویژگی خاص دارد و تم اصلی‌اش سفر است. ما مدام این تغییر در جغرافیا و حرکت را شاهدیم و آن بخش‌های دراماتیک قصه که قرار است جذاب از کار در بیاید، بسیار پیچیده و سخت است و امیدوارم که از عهده‌اش بربیاییم.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به موفقیتی که مختار داشته، تماشاگر از مجموعه سلمان انتظار بالایی دارد و ما هم همه انرژی و توان خود را گذاشته‌ایم تا کار جذابی را تقدیم کنیم، گفت: کار را شروع کرده‌ایم و اگر طبق برنامه‌ریزی پیش برویم، فیلمبرداری فصل ایران باید دوساله تمام شود و بعد وارد فصل نهایی و فینال کار شویم که بخش حجاز است.

حسین طاهری، تهیه کننده سریال سلمان فارسی نیز با بیان اینکه فصلِ ایران، جدی‌ترین فصل سریال سلمان است و امیدواریم این فصل مهم، با معماری‌های ویژه و بناهای دوره ساسانی که در شهرک غزالی برپا کرده‌ایم، به خوبی پیش برود و ماندگار شود، گفت: ساخت دکور این فصل از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و بخش عمده تولید سریال در همین فضا انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی، فصل ایران حدود دوسال به طول می‌انجامد. پیش تولید فصل بعدی که حجاز است نیز از هم اکنون آغاز شده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1193484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =