جزئیاتی از آخرین وضعیت بررسی لایحه حجاب

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه تاکنون تا ماده ۳۹ لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته، به تشریح جزئیاتی از مواد مصوب پرداخت.

به گرارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره آخرین وضعیت بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون متبوعش گفت: مواد مصوب شده در جلسات دو روز گذشته کمیسیون، عمداً مواردی است که تکالیف و وظایف دستگاه‌ها در قبال اجرایی‌ کردن قانون عفاف و حجاب را مشخص می‌کند. از جمله در حوزه حمایت از واردات و تولید البسه و اقلام مربوط به عفاف و حجاب و همچنین قلمداد کردن اقلام عفاف و حجاب به عنوان اقلام فرهنگی.

بیشتر بخوانید:

 موافقت نمایندگان با بررسی لایحه حجاب براساس اصل ۸۵/ دوانی: وعده وام ازدواج و تولید تو خالی به جوانان ندهید

وی افزود: علاوه بر این تکالیف شهرداری‌ها در بحث سیاست‌گذاری حوزه ساخت و سازها و احداث بوستان و خدمت‌رسانی شهرداری‌ها با محوریت اولویت‌بخشی به مقوله عفاف و حجاب نیز از دیگر موارد بررسی در کمیسیون حقوقی و قضایی بوده است. 

نقدعلی خاطرنشان کرد: همچنین اعضا مصوب کردند که آموزش ضمن خدمت در حوزه عفاف و حجاب به طور سالیانه و با دقت و با ترتیب توسط دستگاه‌ها برگزار شود.علاوه بر این بر اساس مصوبه دیگر، بنا شد تادستگاه‌های اجرایی تا مرداد هر سال برنامه‌های عملیاتی خود در حوزه عفاف و حجاب را آماده کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه در دو روز گذشته تا ماده 39 لایحه که عمدتاً در ارتباط با تکالیف دستگاه‌های اجرایی بوده، پیش رفتیم، عنوان کرد: موارد چالش‌برانگیز این لایحه عمدتاً از ماده 38 به بعد است که طبیعتاً زمان بیشتری هم برای بررسی آن در کمیسیون گذاشته می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای اتمام این لایحه در کمیسیون قضایی زمانی مشخص شده است، گفت: ملاک اصلی کار ما در کمیسیون دقت است اما در عین حال با توجه به اینکه پیش از شروع بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون حقوقی و قضایی، این لایحه به مدت بیش از 4 ماه توسط کارشناسان و متخصصان حوزه فرهنگی مورد بررسی و چکش‌کاری قرار گرفته، سرعت در بررسی مواد لایحه نیز در دستور کار ما قرار دارد. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1194149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =