خزعلی: برگزاری کارگاه آموزش خانواده برای پسران در دوران سربازی

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه حجاب برند ویژه کشور و حافظ خانواده است، گفت: باید به قانون احترام گذاشت و هر کشوری قانون خاص خودش را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سلسله نشست‌های گفتگوی آزاد در حوزه زنان و خانواده با موضوع بررسی مسائل و چالش‌های ذهنی دختران جوان امروز در معاونت زنان ریاست جمهوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

خزعلی: شغل زنان باید منعطف و شناور شود

انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری پس از استماع صحبت‌های برخی از دختران و زنان جوان در این نشست اظهار داشت: در زمان‌های مختلف با بانوان و دختران در کشور صحبت می‌کنم و نظرات آنها را در بسیاری از مواقع از نزدیک می‌شنوم و درصدد هستیم که گفتمان‌ها را افزایش دهیم و بر همین اساس سلسله نشست‌های گفتگوی آزاد تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید یا راه را یافت یا راه را ساخت گفت: هویت به نوعی بازگشت به تجربه متراکم و اندوخته یک ملت است و باید به کهن الگوهایی که کنش‌های رفتاری افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند توجه کرد، نباید کهن الگوها نادیده گرفت چرا که در سبک زندگی ایرانی، اسلامی مشابهت‌های زیادی را در کهن الگوها برای زنان شاهدیم و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

ویژگی زنان در کهن الگوهای دینی

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در شاهنامه و طرح شاخص‌هایی مانند شجاعت، شهامت، استقلال فکری و همچنین عفت و پاکدامنی بسیار واضح و مشخص است، گفت: همه این ویژگی‌ها در کهن الگوهای دینی مورد توجه بوده و باید آنها را برای زنان و دختران جوان هم بازگو کنیم.

وی در ادامه در مورد لایحه حمایت از زنان گفت: برخی اینگونه شایع می‌کنند که این لایحه باعث آسیب به خانواده می‌شود ولی باید توجه کرد که نه تنها این لایحه و قانونی شدن آن سبب آسیب به خانواده نمی‌شود بلکه قوام خانواده را هم به همراه دارد.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور به قانون ممنوعیت خروج زنان بدون اذن همسر به خارج از کشور اشاره کرد و گفت در لایحه حمایت از زنان این مسئله مورد توجه قرار گرفته و با تصویب و قانونی شدن لایحه اقدامات خوبی را شاهد خواهیم بود.

حجاب به عنوان برند ویژه کشور و حافظ خانواده است

خزعلی با بیان اینکه حجاب می‌تواند به عنوان فرهنگی باشد که تبدیل به قانون شده است، گفت: حجاب سبب حفظ حریم زن و امنیت زن خواهد شد و از طرفی حجاب به عنوان برند ویژه کشور ما و حافظ خانواده است.

وی با بیان اینکه باید به قانون احترام گذاشت و هر کشوری قانون خاص خودش را دارد گفت به طور مثال استفاده از اسلحه برای افراد در آمریکا آزاد است ولی در کشور ما ممنوع است
به هر حال هر کشوری قانون خاص خودش را دارد مثلاً ما معتقدیم مجوز سلاح گرم اگر منافع فردی یا گروهی داشته باشد اما امنیت جمعی مردم را به خطر می‌اندازد و و البته ممکن است کشور دیگری به این معتقد نباشد و تبعات آن را هم بپذیرد.

خزعلی با تاکید بر اینکه باید از قانون حمایت کنیم گفت: متأسفانه گاهی جای قانون و بی‌قانونی عوض می‌شود و باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد همچنین موضوع هویت نباید مورد غفلت قرار گیرد و ما وظیفه پاسداری از هویت‌های خود و و سبک زندگی تمدنی خود را داریم.

لزوم نوآوری در تبلیغات فرهنگی حجاب و عفاف

وی در باره پرسشی در زمینه تبلیغات انجام شده درباره حجاب و عفاف توسط شهرداری تهران گفت: ما در این زمینه با دوستان صحبت کرده‌ایم و نظراتی را هم ارائه داده‌ایم به هر حال باید تبلیغات به صورتی باشد که بر همه افراد اعم از پیر و جوان تأثیرگذاری داشته باشد و از طرح‌های نوآورانه و دلنشین استفاده شود.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور درباره موضوع حمایت از تولیدات مربوط به حجاب بیان داشت: کارهایی در این زمینه از سوی وزارت کشور وزارت ارشاد و وزارت صمت انجام گرفته چرا که مسئله در جهت حمایت از موضوع حجاب و عفاف حائز اهمیت است.

برگزاری کارگاه آموزش خانواده برای پسران در دوران سربازی

وی همچنین اعلام کرد: کارگاه آموزش خانواده برای پسران در دوران سربازی برگزار خواهد شد تا این افراد بتوانند در آینده در زندگی مشترک با چالش‌های کمتری روبرو شوند.

گفتنی است؛ در این جلسه دانشجویان و دانش آموزان دهه هشتادی مباحث و پیشنهاداتی را درباره حجاب، حق اشتغال زنان، فرزندآوری، موضوع اذن همسر برای خروج از کشور، مسئله احساس تبعیض بین دختران و پسران، نارضایتی جوانان از برخی رویکردها و مسائل مرتبط با هویت و …را مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =