عنوان ساختمان سازان غیرمجاز از مجرم به متخلف تغییر کرده / لزوم حضور مهندسان در زمان تخریب

فرماندار تهران گفت: فردی که دست به ساخت و ساز غیر مجاز می‌زند از مجرم به متخلف تغییر کرده که همین امر باعث شده روند رسیدگی زمان بر شود و در همین فاصله ساخت و سازهای غیر مجاز شکل بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد قیومی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشور در مواردی که حکم قضائی به تخریب داده می‌شود، باید مسئولیت قبول کند و حضور جدی در تخریب‌ها داشته باشد و شهرداری نیز باید از این ظرفیت خوب مهندسی موجود در کشور بهره بگیرد.

بیشتر بخوانید

تخلفات گسترده در عرصه ساخت و ساز به واسطه فعالیت غیرمتخصص‌ها / حضور مهندس ناظر و مجری صوری است

وی گفت: قطعاً با این روند مشکلات حل و فصل می‌شود و دیگر شاهد بروز اتفاقات تلخی نخواهیم بود.

قیومی در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان تهران نیز گفت: شهرداری تهران در دو سال اخیر در حوزه‌هایی در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز قدرتمند عمل کرده و تلاش کرده که این ساخت و سازها شکل نگیرد، البته به صورت کلی اشتباهاتی نیز وجود داشته، در داخل شهر تهران و در محدوده خلازیر ساختمان‌های مرتفعی ساخته شده‌اند که بعضاً با بتن ساخته شده که ساخت این بناها زمان زیادی را می‌برد.

وی اضافه کرد: سوالی که وجود دارد این است که قطعاً سهل انگاری‌هایی رخ داده است، اما قوانین در طول زمان تغییر کرده و فردی که دست به ساخت و ساز غیر مجاز می‌زند از مجرم به متخلف تغییر کرده که همین امر باعث شده روند رسیدگی زمان بر شود و در همین فاصله ساخت و سازهای غیر مجاز شکل بگیرد، لذا تغییر رویکرد از تخلف به جرم انگاری کیفری ضروری به نظر می‌رسد.

فرماندار تهران در پایان گفت: در این زمینه مکاتبات لازم با شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، سازمان مهندسی استان تهران و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در جهت لزوم تاییدیه مهندس دارای صلاحیت پیش از شروع اقدامات قلع بنا و تدوین مقررات مربوطه انجام شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1196613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =