تازه ترین اطلاعات درباره جهش سویه جدید کرونا

در شرایطی که سویه جدید کرونا با نام پیرولا با سرعت زیادی در کشورهای مختلف در حال گسترش است، شواهد از بروز جهش های ژنتیکی جدید در این سویه حاکی هستند و البته نقطه مثبت این است که علی رغم قابلیت بالای انتقال این ویروس، هنوز هیچ مورد مرگ و میری در این رابطه گزارش نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سویه پیرولا  با نام علمی BA.2.86 یک زیر شاخه از سویه اومیکرون محسوب می شود که در حال حاضر سویه غالب ویروس کرونا در جهان است. این سویه اولین بار در ماه مه ۲۰۲۳ در هند شناسایی شده و از آن زمان در کشورهای دیگر از جمله بریتانیا، ایالات متحده، کانادا و استرالیا یافت شد. تصور می‌شود که این سویه فرعی از زیرمجموعه BA.2 باشد. متاسفانه شواهد حاکی از این واقعیت است که سویه پیرولا با سرعت زیادی در حال تغییر بوده و جهش های متعددی در آن رخ داده است.

بیشتر بحوانید:

عوارض جانبی واکسیناسیون کرونا اعلام شد

چرا سویه پیرولا نگران کننده است؟

با توجه به مطالعات انجام شده، ویژگی نگران کننده این گونه، وقوع جهش های متعدد در پروتئین سنبله آن است. بررسی های انجام شده نشان می دهد سویه BA.2.86 دارای تعدادی جهش است که آن را از سایر زیرمجموعه های اومیکرون متمایز می کند. این جهش ها می توانند ویروس را قابل انتقال تر کرده و آن را از سیستم ایمنی بدن مخفی نگه دارد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک پیامدهای کامل این جهش‌ها مورد نیاز است.

برای محافظت در برابر سویه پیرولا چه باید کرد؟

در شرایطی که بیش از دو سال از واکسیناسیون جهانی کرونا گذشته و انواع واکسن های مختلف در این زمینه ارائه شده اند، هنوز برخی افراد در برابر این واکسن مقاومت کرده و دچار توهم توطئه هستند. به گفته متخصصین، بهترین راه برای محافظت در برابر سویه پیرولا این است که واکسینه شوید.

علاوه بر این توصیه می شود در محیط های سر بسته عمومی از ماسک استفاده کرده و از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید. اگر به کووید-۱۹ مبتلا شدید، فوراً آزمایش داده و حتما در خانه بمانید و خود را قرنطینه کنید.

خوشبختانه هنوز هیچ موردی از فوت ناشی از ابتلا به این ویروس گزارش نشده و بیماران پس از بستری شدن در بیمارستان، مداوا شده و به زندگی عادی بازگشته اند.

منبع: سیناپرس

انتهای پیام/

کد خبر: 1197847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =