واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی گل در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت درباره برخی اخبار در خصوص اخراج اساتید دانشگاه‌ها بیان کرد: دانشگاه قواعد خاص خود را دارد و دانشگاه براساس آن قواعد اداره می شود. طبیعی است که یک عضو هیات علمی علاوه بر نظم و انضباط علمی، باید نظم آموزشی و پژوهشی، اداری و فرهنگی را هم رعایت کند. دانشگاه‌ها در جذب هیات علمی مستقل بوده و تصمیمات خود را برای جذب هیات علمی اتخاذ می کنند. اگر عضو هیات علمی احساس می کند نسبت به او ظلم شده است، از طریق قانون می تواند عمل کند و تقاضای تجدیدنظر کند تا پیگیری شود و سعی می شود  در این مساله هم به منافع فردی و هم منافع ملی توجه شود.

بیشتر بخوانید:

معیار وزارت علوم برای اخراج اساتید چیست؟

وی افزود: مساله اخراج اساتید آنطور که در فضای مجازی به آن پرداخته شده، نیست. هیچ موقع دانشگاه عذر سرمایه‌های ارزش‌مند خود را به ناحق و غیرقانونی نمی خواهد. همه توفیقات امروز کشور نتیجه تلاش‌های دانشگاهیان است. نوع نگاه ما به اساتید دانشگاه این است که آنها سرمایه نمادین کشور بوده و علاقمند نیسیتم به اساتید ما ظلم و بی‌احترامی شود.

وزیر علوم درباره امکانات آموزشی در استان سیستان و بلوچستان گفت: در استان سیستان بلوچستان بیشترین مراکز آموزش عالی را داریم و تلاش شده عدالت آموزشی برای مردم این استان رعایت شود. ما سعی می کنیم عدالت آموزشی را در توزیع اعتبارات و امکانات برای این استان لحاظ کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =