عضویت ۵۰ آزمایشگاه واحد علوم و تحقیقات در شبکه آزمایشگاهی ریاست جمهوری

۵۰ آزمایشگاه تخصصی، پژوهشی- تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری درآمده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،مهدی کمالی‌دولت آبادی مدیرکل امور آزمایشگاه‌های این واحد دانشگاهی اظهار کرد: تعمیر و بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به دانشجویان یکی از مهمترین برنامه‌های در دست پیگیری و اقدام در آزمایشگاه‌های واحد علوم و تحقیقات است.

بیشتر بخوانید:

کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی مخترعین سوئیس توسط دانشجوی واحد علوم و تحقیقات

وی ادامه داد: بر همین اساس، دستگاه‌های تخصصی  GC MASS وXRD واقع در مجتمع آزمایشگاهی رازی، تعمیر و راه‌اندازی مجدد شده است. همچنین تعداد قابل توجهی از تجهیزات آزمایشگاهی نظیر اسپکتروفتومتر، انکوباتور، شیکر، پمپ خلاء، سانتریفیوژ و التراسونیک حمامی با جذب حمایت مالی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری انجام شده و در ترم جدید آماده سرویس دهی به اساتید و دانشجویان است.

مدیرکل امور آزمایشگاه‌های واحد علوم و تحقیقات در خصوص مهمترین اقدامات انجام گرفته شده در آزمایشگاه در راستای درآمدزایی، گفت: بهره‌گیری از مدل‌های موفق مشارکت با بخش خصوصی و شرکت‌های استارت‌آپ و ایجاد انگیزه در بین متخصصین آزمایشگاهی، درآمدهای غیرشهریه‌ای یک ساله (تا مرداد ۱۴۰۲) نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از هفت برابر افزایش داشته است.

کمالی دولت آبادی ادامه داد: یکی از راه‌کنش‌های این بسته‌کاری، توانمندسازی، شبکه‌سازی و تقویت هم‌افزایی پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های دانشگاه است و بر اساس همین راه‌کنش و با پیگیری‌های مستمر، موفق شده‌ایم ۵۰ آزمایشگاه تخصصی، پژوهشی- تحقیقاتی از شبکه گسترده آزمایشگاهی واحد علوم و تحقیقات را به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری درآوریم.

وی تاکید کرد: این عضویت نقش بسزایی در افزایش درآمدهای آزمایشگاهی به واسطه حضور در شبکه عظیم آزمایشگاهی کشور خواهد داشت.

کمالی دولت آبادی افزود: افزایش سرعت تعمیر و بروزرسانی دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و کاهش هزینه آن، کاهش هزینه پژوهشی دانشجویان بواسطه استفاده از طرح‌های تخفیفی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و.. از دیگر مزیت‌های این عضویت است.

وی از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و صنعتگران پرتلاش کشور با توجه به آمادگی‌های ایجاد شده در مجموعه آزمایشگاه‌های واحد علوم و تحقیقات دعوت کرد تا امور آزمایشگاهی و تجربی خود را در آزمایشگاه‌های این واحد پیگیری کرده و علاوه بر استفاده از پژوهانه داخلی دانشگاه، از تخفیف‌های تخصیص‌یافته از شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری نیز بهره‌مند شوند.

به گفته دکتر کمالی دولت آبادی، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی(سراسر کشور) و دانشگاه‌های دولتی می‌توانند از ابتدای ترم جاری با مراجعه به سامانه جامع خدمات آزمایشگاهی، تقاضای ثبت سفارش خدمات آزمایشگاهی را انجام دهند و فرایندهای مراجعه حضوری دانشجویان با استقرار این سامانه به شدت کاهش یافته و خدمات با سرعت بیشتری قابل ارائه و مدیریت است.

انتهای پیام/   
 

کد خبر: 1198799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =