تفکر مهدویت منجر به خودسازی فردی و اصلاح جامعه می‌شود

مشاور مرکز حوزه ریاست سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تفکر مهدویت منجر به خودسازی فردی و اصلاح جامعه می شود

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارگاه آموزشی مهدویت با حضور مشاور مرکز حوزه ریاست سازمان مرکزی  دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای شورای مهدویت در سالن جلسات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

مسیب داوری، مشاور مرکز حوزه ریاست سازمان مرکزی  دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: یکی از مهم ترین اصول شیعه، ایده و تفکر مهدویت است و انتظار ظهور عاملی مهم در جهت خودسازی فردی و اصلاح جامعه است.

وی بیان کرد: در آینده پژوهی، مهدویت یک رکن است و از دیدگاه روابط بین الملل، فرهنگی، روان شناسی و اجتماعی مورد توجه است.

مشاور مرکز حوزه ریاست سازمان مرکزی  دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه بالاترین استراتژی، تمدن سازی است ؛ اظهار کرد: فقدان استراتژی به بی هدفی منجر می شود و تمدن مهدوی است که در آن عدالت، شکوه، شادابی و عظمت از جایگاه والایی برخوردار است.

این مقام مسئول افزود: تا کنون تحقیقات و پژوهش های زیادی در خصوص مهدویت توسط اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور انجام شده که نتایج قابل توجهی داشته است.

داوری توضیح داد: انتظار هم مانند ظهور از اهمیت زیادی برخوردار است و مسیر حرکت در حوزه مهدویت و انتظار موضوعیت دارد و اجر کسی که منتظر است مانند کسی است که در رکاب امام است.

وی در ادامه یادآور شد: بهترین مدل توسعه، توسعه متوازن است و در دانشگاه ها طرح بحث مهدویت و مسائل مربوط به آن لازم و ضروری است.

داوری رشد و اعتلا و نهادینه کردن فرهنگ مهدوی در زندگی روزمره، هویت بخشی به فرد و جامعه با فرهنگ مهدوی و شیوه نامه، روشمند و پایدار در تعاملات همه جانبه زندگی فردی و اجتماعی و سازماندهی و ارتقای رفتارها را از ویژگی های یک جامعه فاضله برشمرد.

مشاور مرکز حوزه ریاست سازمان مرکزی  دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با تفکر مهدوی اصلاح از خود فرد آغاز می شود و کم کم منجر به اصلاح جامعه می شود.

 داوری در پایان از مسئولان دانشگاه خواست با استعدادیابی استادان و دانشجویان و استفاده از نخبگان و همچنین ایجاد حلقه های تعاملی در توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت در دانشگاه ها تلاش کنند.

 مریم نقدی دورباطی دبیر تخصصی جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم در این نشست، با بیان گزارشی جامع از اقدامات انجام شده در این واحد دانشگاهی، با موضوع مهدویت، گفت: در فرهنگ دینی و روایات، شناخت نسبت به امام زمان (عج) و اعتقاد به آن امام همام اهمیت ویژه ای دارد.

نقدی دورباطی افزود: شناخت امام در تعالیم اسلامی، هم ردیف اصول اعتقادی شیعه مانند توحید و نبوت است.

وی بیان کرد: اعتقاد به وجود امام از واجبات است و دلیل آن حکم عقل و نقل است به طوری که عدم شناخت امام، مساوی با مرگ جاهلیت مطرح شده است.

 این استاد دانشگاه اظهار کرد: اعتقاد به وجود امام زمینه اخلاقی شدن جامعه را فراهم می کند و در بحث انتظار نقش اساسی دارد.

نقدی دورباطی عنوان کرد: منتظران از انحرافات اخلاقی مصون می مانند و جامعه را برای ظهور امام آماده می کنند. با این اوصاف شناخت ابعاد معرفتی امام زمان (عج) از اهمیت خاصی برخوردار است.

دبیر تخصصی جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در پایان گفت: مسلمانان به ویژه شیعیان با شناخت امام زمان خود و عمل به دستورات آن امام همام موجب خنثی کردن توطئه های دشمن می شوند و اقتدار شیعیان را دوچندان می کنند.

در پایان این نشست، راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت در دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1198910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =