افزایش خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۳۵ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عطاءاله هاشمی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۳۵ هزارتن گندم به ارزش ۱۵۵ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید:

چقدر از مطالبات گندمکاران هنوز پرداخت نشده است؟ / رشد ۱۰ درصدی خرید گندم نسبت به پارسال

او از پرداخت ۷۰ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و افزود: حدود ۱۱۱ همت از مطالبات گندمکاران پرداخت شده که ۳۰ درصد مابقی طبق وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه تا پایان شهریور باید پرداخت شود.

هاشمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد که بر این اساس میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش می‌یابد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه امسال در گندم خبازی خودکفا هستیم، گفت: با تامین به موقع نهاده‌های دامی، اعلام منطقی قیمت و شرایط مساعد بارش پیش بینی می‌شود که سال آینده در تامین گندم صنف و صنعت و خبازی به خودکفایی برسیم.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید گندم به بالای ۱۳ میلیون تن برسد که با احتساب بخشی از تولید به عنوان گندم خودمصرفی و میزان خرید، در تامین گندم نان نیازی به واردات نداریم.

کد خبر: 1199002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =