بازی‌های آسیایی هانگژو| شهربانو منصوریان به مدال برنز رسید / کسب ۵ مدال در روز چهارم

کاروان ورزشی ایران بعد از کسب یک مدال نقره و چهار برنز در روز چهارم بازی‌های آسیایی هانگژو در پایان این روز در جایگاه یازدهم جدول توزیع مدال‌های بازی‌ها قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، روز چهارم بازی‌های آسیایی امروز (چهارشنبه پنجم مهرماه ) آغاز شده و ورزشکاران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

بیشتر بخوانید:

بازی‌های آسیایی هانگژو | والیبالیست‌ها اولین طلای کاروان آسیایی ایران را دشت کردند / بازگشت ایران به رده دهم

نتایج لحظه به لحظه ورزشکاران کشورمان به شرح زیر است:

تنیس روی میز:

** امیرحسین هدایی در دور نخست از بخش انفرادی به مصاف «عبیدالله سلطانوف» از تاجیکستان رفت و این حریف را ۴ بر صفر ( ۱۱ بر ۴، ۱۱ بر ۵، ۱۱ بر ۸ و ۱۱ بر ۶) شکست داد و مقتدرانه گام به مرحله یک‌شانزدهم نهایی گذاشت.

تیراندازی:

** در پایان بخش سرعت و دقت تپانچه ۲۵ متر بانوان، هانیه رستمیان با امتیاز ۵۸۴ در رده ششم ایستاد و فینالیست شد. دو تیرانداز از چین، دو تیرانداز از هند، یک تیرانداز از چین تایپه، سنگاپور و کره‌جنوبی در کنار رستمیان در فینال حضور دارند. همچنین گلنوش سبقت‌اللهی با ۵۶۶ امتیاز در رده ۳۱ و زینب طوماری با ۵۴۳ امتیاز در رده ۳۹ ایستادند. فینال تپانچه ۲۵ متر بانوان ساعت ۱۰ به وقت تهران برگزار می شود.

در مرحله مقدماتی تفنگ سه وضعیت زنان، آرمینا صادقیان با مجموع امتیاز ۵۸۵.۲۵ در رده یازدهم قرار گرفت. نجمه خدمتی با امتیاز ۵۸۲.۲۷ در رده پانزدهم و الهه احمدی با امتیاز ۵۷۵.۲۳ در رده بیست و نهم ایستادند و از صعود به مراحل بالاتر بازماندند. تیم تفنگ سه وضعیت زنان با مجموع امتیاز ۱۷۴۲ در رده ششم قرار گرفت.

شنا:

** متین سهران شناگر ۲۱ ساله تیم ملی در ماده ۲۰۰ متر آزاد در گروه سوم مقدماتی با زمان ۱:۵۳.۵۷ دقیقه در میان ۸ شناگر ششم شد. سهران در میان ۳۶ شناگر این ماده در جایگاه بیستم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.

** مهرشاد افقری شناگر ۲۱ ساله تیم ملی در گروه چهارم مقدماتی ماده ۱۰۰ متر پروانه با زمان ۵۴.۰۷ بین ۸ شناگر پنجم شد. افقری با ثبت این زمان در میان ۲۹ شناگر ماده ۱۰۰ متر پروانه در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.

تکواندو:

** مهران برخورداری در رقابت‌های وزن ۸۰- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، به مصاف امید سهاک از افغانستان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۷ بر صفر و ۱۵ بر ۲ مقابل حریف خود به برتری دست یافت . او در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار نمایندگان عربستان و فیلیپن خواهد رفت.

** ملیکا میرحسینی در رقابت‌های وزن ۶۷- کیلوگرم بانوان در دور نخست به مصاف ایندیرا باسنت از نپال رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۴ بر یک و ۹ بر صفر به برتری دست یافت. او در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف جولیانا الصادق دارنده مدال نقره جهان و قهرمان دوره گذشته بازی‌های آسیایی از اردن خواهد رفت.

** در رقابت‌های وزن ۶۸- کیلوگرم، متین رضایی پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف کورمانعلیف از قرقیزستان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۹ بر ۶ و  ۱۹ بر ۱۲ از سد حریف خود گذشت. رضایی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف چنمینگ چن ژیائو از چین خواهد رفت.

ووشو:

** حسین قبله‌نما در بسته ترکیبی دائوشو-گوئن‌شو تالو با ۱۱ تالوکار به روی فیلد رفت و ابتدا در فرم دائوشو با کسب ۹.۴۲۳ امتیاز در جایگاه هفتم قرار گرفت و باید تا ساعاتی دیگر در فرم گوئن‌شو نیز به اجرای فرم بپردازد.

ورزشکاران ایران در روز چهارم در رشته‌های تیراندازی، تکواندو، شنا، ووشو، تنیس روی میز، بسکتبال سه نفره، هندبال، شطرنج، فوتبال، بوکس به مصاف رقبای خود می‌روند.

الهه منصوریان با پیروزی برابر حریف اندونزی فینالیست شد

ملی‌پوش ساندای زنان ایران با صعود به فینال وزن ۵۲ کیلوگرم، مدال نقره خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را قطعی کرد.

در ادامه رقابت‌های ووشوی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در بخش ساندا، الهه منصوریان موفق شد با پیروزی مقابل حریف اندونزیایی خود، به عنوان نخستین نماینده ووشوی ایران راهی فینال این مسابقات شود.

نماینده وزن ۵۲ کیلوگرم تیم ملی زنان ایران ایران، در مرحله نیمه‌نهایی وزن خود مقابل «تاریسا دآ فلورنتینا» از اندونزی به روی سکو رفت که با شکست دادن حریف خودف فینالیست شد.

پیش از این مسابقه، الهه منصوریان در مبارزه نخست خود «الینا چائودهاری» از نپال را شکست داد و در مبارزه دوم هم «الطاف سامرین» پاکستانی را از پیش رو برداشته بود.

۵ سانداکار دیگر ایران (شهربانو منصوریان، شجاع پناهی، افشین سلیمی، محسن محمدسیفی و یوسف صبری) هم در دو بخش زنان و مردان، تا دقایقی دیگر مقابل رقبای خود به روی سکو خواهند رفت.

«افشین سلیمی»  با شکست حریف کره‌ای فینالیست شد

در رقابتهای ووشو بازیهای آسیایی و در مرحله نیمه‌نهایی افشین سلیمی در وزن ۶۵ کیلوگرم ساندا مقابل «سئونگ جین جئون» از کره  قرار گرفت که در پایان در دوراند با شکست حریفش به دیدار فینال بازیهای آسیایی رسید.

«شهربانو منصوریان» به مدال برنز رسید

در رقابتهای ووشو بازیهای آسیایی و در مرحله نیمه‌نهایی شهربانو منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم ساندا مقابل «ژیائو وی وو» از چین قرار گرفت که در پایان  شکست خورد و به مدال برنز بازیهای آسیایی رسید.

« شجاع پناهی» به راحتی به فینال رسید

در رقابت‌های ووشو بازی‌های آسیایی و در مرحله نیمه‌نهایی شجاع پناهی در وزن ۶۰- کیلوگرم ساندا به دلیل حاضر نشدن حریفش به دیدار فینال بازی‌های آسیایی رسید.

یوسف صبری پنجمین فینالیست ایران

یوسف صبری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم ووشو ساندا مردان ایران با پیروزی برابر حریف خود از افغانستان راهی فینال شد.

محمدسیفی هم فینالیست شد

محسن محمدسیفی نماینده وزن ۷۰- کیلوگرم ساندا مردان ایران و دارنده ۳ مدال طلای بازی‌های آسیایی با پیروزی برابر حریف خود از چین‌تایپه راهی فینال شد.

هندبال:

 محمد مهدی بهنام‌نیا، بازیکن تیم ملی هندبال ایران پس از تساوی برابر عربستان و صعود به یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی اظهار داشت: بعد از فشاری که از بازی قبل روی ما بود و دیداری که به خوبی پشت سر نگذاشتیم به برد امروز نیاز داشتیم. 

ملی‌پوش هندبال ایران افزود: فشار زیادی روی ما بود اما خدا را شکر با همت جوان‌های تیم، صعود کردیم. ۸۰ درصد بازی بازیکنانی داخل زمین بودند، زیر ۲۵ سال سن داشتند.

بهنام‌نیا گفت: بازیکنان جوان، توانستند فشارها را تحمل کنند. اگر این بازی را می‌باختیم شرایط‌مان واقعا بد می‌شد. خدا را شکر به همت کادر فنی و بازیکنان، مساوی شدیم و نباختیم. امیدوارم روند رو به رشدی داشته باشیم و بتوانیم بازی به بازی بهتر شویم تا نتیجه خوبی در نهایت کسب کنیم.

محمد سیاوشی، دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران نیز در مورد تساوی ۲۳ بر ۲۳ مقابل عربستان گفت: بازی بسیار خوبی بود و همه از هندبال لذت بردیم. می‌دانستیم بازی سختی داریم. عربستان برای برد آمده بود و ما هم به دنبال صعود بودیم. البته اشتباهاتی در دقایق پایانی بازی داشتیم که باعث شد بازی را نبریم. امیدوارم یک بار هم که شده ورق به نام ما برگردد و هندبال مدالیست شود.

مجتبی حیدرپور، دیگر ملی‌پوش هندبال ایران هم اضافه کرد: این دیدار پایاپای، طبیعی بود. هم برای ما و هم برای تیم عربستان دیدار فوق العاده حساسی بود. دو تیم جنگیدند تا نتیجه لازم را برای صعود بگیرند. اختلاف کم در جریان بازی به دلیل استرس بازی بود.

کسب ۵ مدال روز چهارم بازی‌های آسیایی

کاروان ورزشی ایران بعد از کسب یک مدال نقره و چهار برنز در روز چهارم بازی‌های آسیایی هانگژو در پایان این روز در جایگاه یازدهم جدول توزیع مدال‌های بازی‌ها قرار گرفت.

کاروان چین با کسب ۷۶ مدال طلا، ۴۳ نقره، ۲۱ برنز و مجموعاً ۱۴۰ مدال همچنان صدرنشین بلامنازع جدول مدالی بازی‌های آسیایی هانگژو است.

جدول توزیع مدال‌های بازی‌های آسیایی 2022 در پایان روز چهارم این رویداد را مشاهده می‌کنید:

هانگژو

کد خبر: 1199734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =