۳ موسسه و یک بانک در آستانه حل و فصل نهایی

یک مقام بانک مرکزی اعلام کرد: هم اکنون ۳ موسسه و یک بانک نیز در آستانه حل و فصل نهایی قرار دارند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی عطوان؛ مدیر نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در برنامه میز اقتصاد در رابطه با زمان انتشار آمار تسهیلات کلان گفت: براساس قانون بانک‌مرکزی، پیگیری‌های زیادی برای دریافت اطلاعات از بانک‌ها و بررسی آن‌ها به منظور انتشار آمار صورت گرفته است و فقط تعداد کمی از بانک‌ها اطلاعات خود را منتشر نکردند که دلیل آن اصلاح در اطلاعات فرستاده شده بود.

بیشتر بخوانید:
پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری به ۸۰۰ هزار متقاضی از ابتدای سال

وی افزود: به زودی چندین بانک باقی مانده نیز اطلاعات خود را منتشر می‌کنند و شاید بانک مرکزی به این جمع بندی برسد که این اطلاعات قابل انتشار نیست و مطابق قانون بانک‌هایی را که اطلاعات خود را منتشر نکردند به مجلس معرفی می‌کند.

عطوان با اشاره به این موضوع که تا مدتی بعد از شهریور ماه بانک‌ها فرصت دارند اطلاعات خود را منتشر کنند، تاکید کرد: بعد از ارسال اطلاعات، همکاران آن‌ها را بررسی می‌کنند و تاکنون ۸ یا ۹ بانک اطلاعات خود را منتشر کردند و این مسیر برای دریافت اطلاعات ادامه دارد. 

مدیر نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در رابطه با مشخص شدن تکلیف وضعیت بانک‌های ناتراز تصریح کرد: مهم است بدانیم منشا ناترازی بانک‌ها چیست. مجامع برخی از موسسات که هیئت سرپرستی برای آن‌ها منصوب شده از سمت بانک مرکزی برگزار و تعیین تکلیف نهایی شدند. در روزهای آتی مجامع باقی مانده نیز برگزار می‌شود، چون مصوبات آن اخذ شده است.

وی افرود: سه موسسه باید تعیین تکلیف نهایی شوند و برای برخی از بانک‌ها یا موسسه اعتباری ناترازی که قابل اصلاح هستند برنامه بازسازی تدوین و محورهای بازسازی را به این بانک‌ها اعلام کرده ایم. روند اصلاحی این بانک‌ها را در ۲ سال دنبال می‌کنیم؛ ضمن اینکه هم اکنون ۳ موسسه و یک بانک نیز در آستانه حل و فصل نهایی  قرار دارند.

تکذیب گمانه‌زنی‌ها درباره اسامی موسسات اعتباری و بانک در آستانه انحلال

بانک مرکزی، گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی درباره اسامی موسسات اعتباری و بانک در آستانه انحلال را تکذیب کرد.

بانک مرکزی، گمانه زنی های انجام شده از سوی برخی رسانه ها و کانال های تلگرامی درباره اسامی بانک‌ها و موسسات اعتباری در آستانه انحلال را تکذیب کرد.

مهدی عطوان؛ مدیر نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در برنامه میز اقتصاد گفته بود: هم اکنون 3 موسسه و یک بانک نیز در آستانه حل و فصل نهایی قرار دارند.

همزمان با انتشار سخنان این مقام بانک مرکزی، برخی گمانه زنی ها در فضای مجازی درباره اسامی بانک و موسسات اعتباری در آستانه انحلال منتشر شد که از سوی بانک مرکزی تکذیب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =