بزرگترین مراکز کارآفرینی جهان/ ۱۷ درصد دانشجویان آمریکایی کسب و کار خود را از دانشگاه شروع می‌کنند

دوران دانشجویی بهترین زمان برای راه‌اندازی کسب کار است. آمارها نشان می‌دهد که ۱۷ درصد از دانشجویان آمریکایی، کسب و کار خود را در دوران تحصیل کالج شروع می‌کنند. این رقم در استرالیا ۱۱درصد و در انگلستان ۱۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دوران دانشجویی بهترین زمان برای راه‌اندازی کسب کار است. چرا که در شرایط فعلی جوامع دنیا، کسب درآمد ضروری است. آمارها نشان می‌دهد که ۱۷ درصد از دانشجویان آمریکایی، کسب و کار خود را در دوران تحصیل کالج شروع می‌کنند.این رقم در استرالیا ۱۱درصد و در انگلستان ۱۰ درصد است.

بیشتر بخوانید:

تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه در واحد علوم و تحقیقات

بسیاری از محصولاتی که ما هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم مانند فیسبوک، گوگل و اسنپ چت، توسط دانشجویان ساخته شده‌اند. به همین دلیل، کارشناسان معتقدند که دوران دانشجویی بهترین زمان برای شروع کسب و کار است.

راه‌اندازی کسب و کار برای دانشجویان با موانع و مشکلاتی هم مواجه است. مانند این که اغلب دانشجویان تجربه کار در صنایع را ندارند و عملکرد صنایع معمولا بر اساس قوانین نانوشته‌ تعیین می‌شود. نداشتن سرمایه و اعتبار یکی دیگر از مشکلات دانشجویان برای راه‌اندازی کسب و کار است.

مزیت دانشجویان در راه اندازی کسب و کار این است که این افراد چیزی برای از دست دادن ندارند. به همین دلیل، می‌توانند خطر کنند و شکست برای آن‌ها تجربه به حساب می‌آید. دانشجویان در سال‌های اخیر کارآفرینی را بر شغل‌های سنتی دانشجویی مانند کار در کافه یا خرده فروشی را ترجیح می‌دهند. مشاغل دانشجویی بسیار متنوع هستند، از ساخت هنر و صنایع دستی گرفته تا حوزه فناوری اطلاعات.

آموزش کارآفرینی برای دانشجویان می‌تواند در سه حوزه افزایش آگاهی در مورد کارآفرینی، ایجاد مهارت و حمایت عملی انجام شود. حمایت از دانشجویان از ایده تا واقعیت به هم پیوسته است. این حمایت شامل پشتیبانی سازماندهی شده در دانشگاه از سوی شتابدهنده‌ها و مراکز رشد، دسترسی به مربیان و کارشناسان دانشگاهی، کمک به ثبت ادعاهای مالکیت معنوی و دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی بازار و مجلات علمی است.

معرفی بزرگترین مراکز کارآفرینی در جهان

بزرگترین مرکز رشد کسب و کار در جهان، ایستگاه F در پاریس است که بیش از هزار استارت‌آپ را در خود جای داده است و هدف آن کارآفرینان جوان است. T-Hub در حیدرآباد هند هم مرکز دیگر است که با دولت، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی همکاری می‌کند. شتابدهنده Y Combinator در آمریکا هم پذیرای فارغ‌التحصیلان کارآفرین است. این شتابدهنده کسب و کارهایی مانند Airbnb، Dropbox، Reddit و Coinbase را ایجاد کرده است.

در ادامه برخی تسهیلات و حمایت‌های دانشگاه‌های جهان در زمینه توسعه کارآفرینی در میان دانشجویان معرفی می‌شود؛ دانشگاه میلیکین آمریکا در راستای حمایت از خوداشتغالی دانشجویان رشته هنر این امکان را می‌دهد یک کسب و کار مانند تئاتر یا گالری هنری را به مدت یکسال اداره کنند.

دانشگاه منچستر انگلستان هم ۲۰ سال است که مسابقه Venture Further را برگزار می‌کند. شرکت‌کنندگان در این مسابقه در شاخه‌های استارت‌آپ‌های اجتماعی، فناوری، محیط زیست، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات رقابت می‌کنند و می‌توانند برنده جایزه ۱۰۰ هزار پوندی (۱۲۴ هزار و ۶۰۰ دلار آمریکا) شوند.

جایزه جهانی کارآفرین دانشجویی با جایزه ۱۰۰ هزار دلاری خود از سال ۲۰۲۲ در راستای حمایت از دانشجویانی که صاحب کسب و کار هستند در دانشگاه کالج کورک ایرلند راه‌اندازی شد.

یکی دیگر از فرصت‌هایی که دانشگاه در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد، شبکه‌سازی است. کارشناسان معتقدند که شبکه‌سازی برای کارآفرینی حیاتی است و دانشگاه هم یکی از بزرگترین جوامع برای ساخت شبکه‌ای از متخصصان و همکاران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200467

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =