گلایه دانشجومعلمان از وعده‌های نافرجام مسئولان/  ۴ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت سیزدهم ساخته می‌شود

«رونمایی از قرارگاه انتخاباتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، درخواست رسیدگی به مشکلات گندم‌کاران و ساخت ۴ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت سیزدهم » از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، «دعوت رئیس جمهور از دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور و تحصیل 50 هزار دانشجوی عراقی در ایران» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند. 

بیشتر بخوانید:

واکنش بسیج دانشجویی به حضور محکوم امنیتی در دانشگاه تهران / خوابگاه‌های متاهلی علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید افزایش می‌یابد

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «ثبت 56 ازدواج دانشجویی از طریق سامانه همرسان » اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ دوم مهرماه آورده است:

حوزه تشکل‌های دانشگاهی

دعوت رئیس جمهور از دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور

آیین گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تاسیس دانشگاه امام صادق علیه السلام با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از میهمانان ویژه، رئیس و مسئولین دانشگاه و دانشجویان و دانش آموختگان، دوشنبه شب، ۱۰ مهرماه ۱۴۰۲ در مسجد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار شد.

ححت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور گفت: دولت از همه دانشگاه‌های کشور و همه مراکز علمی، فرهنگی و حوزه‌ها دعوت و درخواست می‌کند که در جهت حل مسائل و رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف مشارکت داشته باشند.

برنامه بسیج دانشجویی شریف برای میزبانی از سخنگوی دولت لغو شد

براساس اعلام روزنامه شریف به دلیل عدم صدور مجوز برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه مبنی بر میزبانی سخنگوی دولت و بررسی عملکرد دولت سیزدهم لغو شد.

گفتنی است، بسیج بعد از انتشار این خبر هم گفته که «آیا مدیران دانشگاه‌ها قصد دارند عدم توانایی مدیریت صحن خود را با سیاست‌زدایی از آن جبران کنند؟»

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به رئیس جمهور/ گلایه از وعده‌های نافرجام

 شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به رئیس جمهور درباره وعده‌های نافرجام در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نامه‌ای نوشت.

در این نامه تصریح شده است: من جمله این وعده‌های نافرجام، تخصیص یافتن تعدادی از واحدهای بلااستفاده دانشگاه‌های پیام نور و جامع علمی و کاربردی به مراکز تربیت معلم سطح کشور بود که با فقدان بی سابقه فضای آموزشی و خوابگاهی برای قریب به ۴۰ هزار دانشجومعلم و فرسودگی بیش از ۷۰ درصدی بافت بسیاری از مراکز و صدور کد تخریب برای آن ها، مواجه است.

در این نامه تاکید شده است: ارتقاء کمّی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، باید در صدر اولویت‌های ریاست هیئت امنای این دانشگاه قرار گیرد، اما مع الاسف به رسم دیرباز، تنها به طرح مجموعه‌ای از وعده‌های انتزاعی بسنده میشود و در میدان عمل، گام رو به جلویی طی نمیشود.

بهادری جهرمی: دشمن نتوانست حرکت علمی ایران را متوقف کند

علی بهادری جهرمی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم تحت عنوان " کجا ایستاده‌ایم" که امروز (دوشنبه ۱۰ مهرماه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: دشمن قصد دو قطبی سازی و منزوی کردن ایران را داشت، اما ما توانستیم تمام این مشکلات را پشت سر گذاشتیم. همچنین دشمنان نتوانستند درهای اقتصادی کشور را ببندند و ما را زمین گیر کنند.  دشمن نتوانست حرکت علمی کشور را متوقف کند، چرا که ما در علم نانو جزو بهترین کشورها هستیم.

رونمایی از قرارگاه انتخاباتی جامعه اسلامی دانشگاه تهران

قرارگاه انتخاباتی جامعه اسلامی دانشگاه تهران که مزین به نام شهید دیالمه است با حضور اعضای شورای مرکزی این تشکل دانشجویی رونمایی شد.

علی ربانی زاده مسئول قرارگاه انتخاباتی شهید دیالمه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در این نشست گفت: انقلاب کبیر اسلامی ایران، یک بار دیگر با انتخابات مجلس شورای اسلامی در انتهای سال مواجه می‌شود و این در شرایطی است که مطمئنا چشم بسیاری از دوستان و دشمنان این نظام به این انتخابات دوخته شده است.

درخواست دانشجویان از رئیس جمهور/ به مطالبه گندم‌کاران رسیدگی شود

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور رسیدگی به «مطالبه گندم‌کاران» موضوع را خواستار شد.

در این نامه خاطرنشان شده است: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) خواستار «باقی مانده مطالبات کشاورزان صرف چند روز پرداخت شود، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک تریبون رسمی به صورت زنده از کشاورزان عزیز عذرخواهی کنند، به دستور شما عزم همه‌ی اعضاء هیئت دولت جزم شود و دلایل بروز این اتفاق از ابتدای تدوین لایحه‌ی بودجه سال 1402 برای کشاورزان و مردم تبیین شود و  برای جلوگیری از این نوع ناهماهنگی‌ها در لایحه بودجه در سال‌های آینده تدابیری اتخاذ شود و لایحه‌ای تدوین شود که دولت و مجلس را از تصویب وعده‌های خارج از توان و بدون زمان بندی مشخص باز دارد» شد.

حوزه صنفی_دانشجویی 

ساخت ۴ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت سیزدهم

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد که ما کلنگ حدود ۲ هزار ۷۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی را در دانشگاه‌های سراسر کشور زده‌ایم، از این تعداد هم حدود ۷۰۰ ساخته شده یا به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین حدود ۱۳۰۰ واحد هم از گذشته موجود است. بنابراین تا پایان دولت سیزدهم ۴ هزار واحد خوابگاه متاهلی خواهیم داشت. البته باید در نظر داشت که اختصاص بودجه ۱۰ درصد از درآمد و تملک دارایی پاسخگوی ساخت و ساز این تعداد خوابگاه‌ نخواهد بود. 

ثبت ۵۶ ازدواج دانشجویی موفق از طریق سامانه همرسان

 مریم احمدی زاده واسط ازدواج سامانه همسان گزینی همرسان با حضور در برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری درباره نحوه معرفی دخترها و پسرهای متقاضی ازدواج گفت: در سه سال اخیر که در بخش واسطه گری ازدواج فعال هستم با دو روش سنتی و سامانه ای، ۵۶ ازدواج موفق را ثبت کردم.

وی درباره همسان گزینی به روش سنتی بیان کرد: باتوجه به مراجعه بیشتر پسرها فرمی برای ثبت مشخصات هویتی، اطلاعات شخصی، ملاک ها و معیارهای آن ها طراحی شده که بعد از تکمیل توسط متقاضی بر اساس فرم های ثبت نامی برای آن ها بین دخترانی که جستجو کردیم، همسان گزینی کرده و از طریق خانواده ها برای جلسات آشنایی و خواستگاری اقدام می شود.

بیش از ۵۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند

جعفر رازقی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان  درباره اینکه درحال حاضر بیشترین دانشجویان بین الملل از کدام کشورهستند گفت: بیشترین دانشجوی بین الملی از کشور عراق هستند که حدود ۵۰ هزار دانشجو از عراق در همه مقاطع بویژه کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های داخل کشور تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: اگر دانشگاهی کلاس های این دانشجویان را مجازی برگزار کند، در مدرک این دانشجویان عنوان دوره مجازی ذکر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =