لزوم بهره‌مندی از توان مشورتی نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی/ بزرگترین دغدغه‌ام اشتغال‌زایی است

دارنده مدال طلای پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور و دانشجوی دندانپزشکی و همزمان دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خواستار ورود نخبگان به صورت مشورتی در عرصه سیاستگذاری در دانشگاه آزاد شد.

علیرضا کهن؛ دانشجوی دندانپزشکی و همزمان دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که موفق به کسب مدال طلای پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور در حیطه کارآفرینی شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: رسالتی که امروز بر دوش دانشجویان احساس میشود این است که ورای رشته تحصیلی خود در راستای حل مسائل و مشکلات کشور نیز ورود کنند که به طور قطع امروز بزرگترین دغدغه کشور ما اشتغالزایی است و کجا بهتر از اینکه در المپیادهای کارآفرینی به این هدف دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:

اگر حمایت شوم هیچ‌گاه ایران را ترک نخواهم کرد/ ضرورت آشنایی و تشویق دانشجویان دانشگاه آزاد برای شرکت در المپیادهای علمی

وی ادامه داد: در المپیادهاست که با حیطه دانش بنیان‌ها آشنا میشویم و میتوانیم ایده های خودمان را به ثمر برسانیم و دانشی که در دانشگاه ها فرا میگیریم در جامعه به حل مشکلات مردم کمک می‌کند و تبلور نخبگانی در اینجاست که شکل می‌گیرد.

کهن با بیان اینکه امسال اولین دوره ای است که در المپیاد علوم پزشکی شرکت میکند، افزود: کادر درمان طی سالیان گذشته مورد بی مهری قرار گرفته اند در صورتی که در دوران کرونا ثابت کردند که از خودگذشتگی هایشان برای عموم جامعه بیشتر از بقیه نباشد کمتر هم نیست و گواه آن هم شهدای سلامت هستند که در دوران کرونا تعداد آنان افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال این باشیم تا درآمدزایی های اشتغال بنیان را در جامعه به وجود بیاوریم نه تنها به نفع مردم است بلکه به نوعی خلق ارزش هم هست. به طور مثال زمانی که من کاری را انجام می‌دهم که در راستای اشتغال زایی هم هست در نظر اول ممکن است به نظر برسد که به دنبال درآمدزایی هستم در صورتی که انگیزه هر چه باشد در صورتی که منجر به یک کسب و کار دانش بنیان شود قطعا به نفع عموم جامعه خواهد بود. 

دارنده مدال طلای پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور با اشاره به اینکه المپیاد به عنوان یک مسابقه ورای برنامه درسی برگزار میشود، اضافه کرد: المپیاد به دنبال دانشجویان چندبعدی است از طرف دیگر نیاز جامعه نیز بر همین مبناست و اگر ارزشمندی دانشجو به حفظ مطالب است در حال حاضر کامپیوترها بهتر از انسانها مطالب را حفظ می‌کنند و دانشجو زمانی ارزشمند می‌شود که از دانش خود در حیطه عمل استفاده کند.

وی ادامه داد: دانشجو حتی اگر در المپیاد موفق هم نشود چیزی را از دست نداده بلکه نه تنها این را به خوبی فرا گرفته که از علم خویش چگونه بهره بگیرد بلکه از باب دیگر با اقیانوسی از مطالب جدید آشنا میشود که چه بسا از علم داخل دانشگاه کاربردی تر است.

کهن با اشاره به تجمع نخبگانی در حوزه های علوم پزشکی و رقابت دشوار در المپیادهای این حوزه افزود: همین تجمع را در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی هم داریم و همان طور که مستحضرید دانشگاه آزاد علوم پزشکی شهر تهران در رنکینگ جهانی از تمام دانشگاه های آزاد سراسر کشور بالاتر است که نشان دهنده تلاش و کوشایی دانشجویان است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل ساختاری که دارد دانشگاه نسل سوم محسوب میشود یعنی مستقیم به بدنه دولتی متصل نیست و میتواند با همت مسوولان این دانشگاه بیشتر دانشجویان را حمایت کند و درخشش این دانشگاه در المپیادها دو چندان نمود پیدا کند.

دارنده مدال طلای پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور با اشاره به اینکه در آیین تجلیل از نشان آوران المپیاد علوم پزشکی قول مساعدت های مختلف داده شد و امیدواریم این وعده ها عملی شود، بیان کرد: علاوه بر بخشش‌های شهریه ای، خواستار ورود نخبگان به صورت مشورتی در عرصه سیاستگذاری در دانشگاه آزاد هستم.

وی در پایان گفت: به طور قطع مسوولین دانشگاه آزاد در آینده برخاسته از همین نخبگان هستند بنابراین اگر امروز نخبگان در کنار سیاستگذاران کسب تجربه نکنند در کدام میدان این فرصت را پیدا خواهند کرد؟ اقتدار ملی و خودباوری نیز زمانی شکل میگیرد که دانشجو نقش مشورتی داشته باشد و کسب تجربه بکند که نفع اول آن با عنایت به جمله مقام معظم رهبری حضور نخبگان در عرصه سیاست گذاری است و نفع دوم آن انگیزه بخشی به دانشجویی است که متوجه خواهد شد دانشگاه آزاد برایش ارزش قائل است و در آخر اینکه متولیان از تربیت یک نسل جوان انقلابی با تجربه اطمینان خاطر کسب می‌کنند.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1201041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =