افزایش قیمت خودرو موقتی است / آینده بازار در گرو جنگ حماس و اسرائیل

کارشناس صنعت خودرو گفت: جنگ میان حماس و اسرائیل موجب افزایش قیمت دلار و به تبع آن خودرو شده که این روند موقتی خواهد بود.

فیروز نادری کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره تاثیر جنگ حماس و اسرائیل بر قیمت خودروهای داخلی، اظهار کرد: مسلما جنگ باعث گرانی می‌شود و این مسئله بر بازارهای گوناگون تاثیرگذار است، جنگ کنونی نیز قطعا بر قیمت خودروهای داخلی موثر بوده و با توجه به افزایش قیمتی که بازار طلا و دلار تجربه کردند، بازار خودروهای داخلی نیز از این روند پیروی کرده است.

بیشتر بخوانید:

توضیحات خاندوزی درباره آئین نامه واردات خودروهای کارکرده / نوسانات اخیر ارزی تحت کنترل است

وی ادامه داد: البته افزایشی که در بازار خودروهای داخلی شاهد بودیم، جزئی بوده است به عنوان مثال، خودروهایی داشتیم که نهایتاً ۱۰ الی ۱۵ میلیون افزایش قیمت داشتند.

نادری پیش‌بینی کرد: در حال حاضر دلار برای بازار سرمایه تصمیم‌گیرنده است، اگر دلار در سه یا چهار روز آینده کاهش پیدا کند قیمت‌ها به روال قبل بازمی‌گردد، در غیر این صورت روند افزایشی ادامه‌دار خواهد بود.

کارشناس صنعت خودرو در پایان با بیان اینکه در حال حاضر افزایش قیمت‌ها موقتی است، گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که آینده جنگ حماس و اسرائیل چه خواهد شد و بازار را به کدام سمت روانه خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، از دو روز گذشته برخی از خودروها روند صعودی خود را آغاز کردند وآتش جنگ اسرائیل و حماس به اکثر محصولات رسید. تا جایی که کوییک دنده‌ای S که هاچ‌بک اقتصادی سایپا به شمار می‌رود، که در روزهای گذشته حدود چهار میلیون تومان گران‌تر شده بود، امروز نیز ۶ میلیون تومان دیگر گران شده و با قیمت ۳۵۲ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

شاهین G خودروی نه‌چندان ارزان این شرکت نیز ۱۴ میلیون تومان بالا رفت و از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد. این خودرو از ابتدای امروز با نرخ ۶۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای هاچ‌بک پرطرفدار ایران خودرو بوده که ۱۳ میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با قیمت ۶۲۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس LX TU۵ نیز سدان پرطرفدار ایران خودرو محسوب می‌شود که حدود ۱۲ میلیون تومان بالاتر رفته و به نرخ ۶۳۲ میلیون تومان رسیده است.

کارآموز خبرنگاری: نسترن تقی‌زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1201556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =