صحرایی: مدارس خارج از کشور باید مرکز ترویج زبان فارسی شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس ما در خارج از کشور باید به مرکز ترویج زبان فارسی در دنیا تبدیل شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،‌  رضا مراد صحرایی، در آئین معارفه سید محمد طباطبایی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و تکریم ابوالفضل کمالی سرپرست این مرکز؛ گفت: امری که ما را با کشورهای دیگر متمایز می‌کند، فرهنگ و تمدن ما است؛ سرمایه فرهنگ و تمدن ما بسیار ارزشمند است و ما باید به خوبی از آن در جهت پیشرفت استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید

تذکر مجلس به صحرایی / معلمان خرید خدمت تعیین تکلیف شوند

صحرایی با بیان اینکه در تحلیل‌های آینده قدرت، گفته می‌شود کشورهایی در آینده، قدرت بیشتر خواهند داشت که توانایی و قابلیت بهره‌گیری از نخبگان و دستاوردهای فرهنگی‌شان را داشته باشند، تصریح کرد: باید دیپلماسی فعال و نخبگانی محور فعالیت‌های مرکز امور بین الملل شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تبیین انتظارات در مرکز امور بین الملل و مدرس خارج از کشور پرداخت و افزود: در این دوره جدید توقع بسیاری از این مرکز می‌رود که عدم روزمرگی؛ به روز بودن؛ ضرورت بین المللی شدن مدارس و کتاب‌ها و بهره گیری از افراد خبره حوزه دیپلماسی، فرهنگی، علمی، ورزشی و …در قالب هیأت اندیشه‌ورز از آن جمله است.

صحرایی با بیان اینکه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور باید مرکز انتشار فرهنگ، تمدن ایرانی اسلامی و ترویج زبان فارسی باشد، تاکید کرد: مدارس ما در خارج از کشور باید به مرکز ترویج زبان فارسی در دنیا تبدیل شوند.

گفتی است سید محمد طباطبایی، در رزومه کاری خود سابقه رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ مدیرکل دفتر ارتقا حرفه‌ای فرهنگیان؛ رئیس آموزش و پرورش منطقه ۹ شهر تهران؛ مدیر مجتمع آموزشی مدارس کشور کویت؛ مدرس دانشگاه و معلم نمونه استانی را دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1202234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =