بورس بر مدار صعود / شاخص کل ۲۰ هزار واحد افزایش یافت

بازار بورس امروز روند صعودی نسبت به روز گذشته داشت و شاخص کل با رشد حدود ۲۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۹۸۱ هزار واحد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز دوشنبه (۸  آبان) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با افزایش ۹۳۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۹۶۲ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بورس هفته را قرمزپوش آغاز کرد / ریزش ۵۰۸۵۷ واحدی شاخص کل

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از هزار واحدی در ارتفاع  ۶۶۰ هزار و ۲۵۴  واحدی ایستاد.

رشد ۱۰۴۴۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس امروز تا این لحظه توانسته رشد ۱۰۴۴۱ واحدی را تجربه کند.

شاخص کل در ابتدای معاملات امروز رشد خوب بیش از ۱۰ هزار واحدی را تجربه کرده است، در ۱ ساعت و ۷ دقیقه‌ای که از بازار می‌گذرد ارزش معاملات خرد عدد ۱,۴۷۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲,۶۵۷ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۷۲ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۸۹۸ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۱۲۴ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید ۲۱۲ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۸۸ میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۱۵ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۵۱۱ میلیارد تومان قرار دارد.

تا به این لحظه ۵۱۱ نماد مثبت، ۴۸ نماد صف خرید، ۷۲ نماد منفی و ۵۱ نماد صف فروش بودند.

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد افزایش یافت

بازار سرمایه امروز نسبت به روز گذشته روند صعودی داشت و شاخص کل بورس امروز دوشنبه (هشتم آبان‌ماه) ۲۰ هزار و ۲۶۲ هزار واحد نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به یک میلیون و ۹۸۱ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز ۱۱ هزار و ۱۱۲ واحد افزایش را نسبت به دیروز تجربه کرد و روی ۶۷۰ هزار و ۱۱۷ واحد ایستاد.

در این بازار بیش از ۲۸۵ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۵۲ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال انجام شد.

نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی بوعلی سینا، ایران خودرو، بانک ملت و پتروشیمی نوری تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص کل بورس بازار بورس بودند که همگی آنها نسبت به روز گذشته روند صعودی داشتند.

در بازار فرابورس نیز همین جو حاکم بود و شاخص کل با ۲۷۹ واحد رشد به ۲۴ هزار و ۳۴۰ واحد رسید.

تعداد معاملات انجام شده از بازار فرابورس ایران بیش از ۱۸۴ هزار معامله بود که ارزشی بالغ بر ۲۲۸۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال داشت.

پتروشیمی تندگویان، ایران خودرو دیزل، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، مالی صبا تامین، بهمن دیزل پتروشیمی زاگرس و گروه انتخاب الکترونیک آرمان تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص کل فرابورس ایران بودند که امروز همگی آنها نیز روند صعودی نسبت به دیروز داشتند.

کد خبر: 1204235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =