ظلم‌ستیزی در اولویت آموزش‌های نسل‌ امروز قرار گیرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استقلال و آزادی کشور ساده و بی‌هزینه به دست نیامده و پایه و اساس آن روحیه ظلم‌ستیزی در بین مردم بوده است؛ ظلم‌ستیزی باید به نسل‌های آینده نیز منتقل شود و در آموزش‌ها در اولویت قرار گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم درباره بازخوانی ۱۳ آبان و نقش دانشجویان در این روز استکبارستیزی در سال ۱۳۵۸ و وظایف دانشجویان امروز در این زمینه گفت: باید تمام تلاش این باشد که نسل های آینده به گونه‌ای آموزش ببینند که ظلم ستیز باشند و هیچ گاه و در هیچ برهه‌ای ظلم را نپذیرند چرا که پذیرفتن ظلم و دفع نکردن ظالم، خود نوعی قدرنشناسی است.

بیشتر بخوانید:

وزارت علوم به دنبال تربیت دانشجو بر اساس نیاز بازار کار است

وی با بیان اینکه بزرگان ما به خوبی تلاش کردند تا هم استقلال کشور را بدست آوردند و هم آن را حفظ کنند، افزود: امیدوارم هستیم و یقین داریم که نسل های آینده ما هم دانش آموزان و هم دانشجویان که آینده متعلق به آنها است، به خوبی استقلال سیاسی و این آزادی را حفظ کنند.

وزیر علوم ادامه داد: آنها می‌دانند که این استقلال و آزادی ساده و بی هزینه بدست نیامده است در نتیجه باید تلاش کنند که آن را به خوبی حفظ کنند.

زلفی گل با بیان اینکه ایادی سلطه و استکبار تلاش می کند که ملتها را مظلوم نگه دارد و منابع آنها را به غارت ببرد، گفت: مردم و جوانان باید موقعیت کشور خود را درک کنند و قدر استقلال سیاسی کشورشان را بدانند، هم زیر بار ظلم نروند و هم ظلم ستیز باشند و از مردم مظلوم در هر کجای دنیا دفاع کنند.

به گفته وزیر علوم یکی از ارزش هایی که باید قدر آن را بدانیم تاریخ است و تاریخ یعنی تجربه.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین استاد تجربه است، گفت: وقتی مراسم را تکرار می کنیم و اتفاقات مهم ملی و مذهبی خود را گرامی می داریم معنای آن این است که به نسل آینده بگوییم تا بداند این شرایط فعلی استقلال و آزادی و پیشرفت کشور راحت بدست نیامده و با یک دنیای استکبار مبارزه شده و این استقلال بدست آمده است.

زلفی گل افزود: گرامیداشت ایامی مانند سیزده آبان، دوازده بهمن و ۲۲ بهمن از این باب مهم است که تاریخ را به نسل های آینده انتقال می دهیم تا آنها دوباره هزینه نکنند و با استفاده از زحمات گذشتگان قدر زحمات آنها را بدانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =